کد خبر ۳۴۴۰۹ انتشار : ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

حجم صادرات کفش ماشینی قم سالانه بالغ بر یکصد میلیون دلار است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه 80 درصد فرش ماشینی کشور در قم تولید می شود، گفت: حجم صادرات کفش ماشینی قم سالانه بالغ بر یکصد میلیون دلار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، احمد ذاکری شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید استاندار قم از نخستین نمایشگاه تخصصی کفش ماشینی، صندل و صنایع وابسته در محل نمایشگاه های دائمی قم، اظهار داشت: صنعت کفش قم به طور مستقیم و غیر مستقیم بیش از 25 هزار تن اشتغال در این استان ایجاد کرده است.


وی خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با توجه به ظرفیت بالای تولید کفش و اینکه این محصول به عنوان یکی از چهار خوشه صنعتی قم و از کالاهای مهم صادراتی استان به شمار می آید، اقدام به برپایی نمایشگاه توانمندی های تولید کنندگان این کالا نموده است.


وی با بیان اینکه این نمایشگاه در 41 غرفه تا نهم بهمن همه روزه از ساعت 16 تا 22 در محل نمایشگاه های دائمی قم برای بازدید علاقه مندان دائر خواهد بود، افزود: بیشتر غرفه های این نمایشگاه به تولید کنندگان قمی اختصاص دارد، اما با این حال تولیدکنندگان استان های تهران، کرمانشاه و خراسان رضوی نیز در این نمایشگاه به ارائه تولیدات خود اقدام نموده اند.


ذاکری با تاکید بر اینکه این نمایشگاه صرفا با هدف ارائه توانمندی های تولید کنندگان کفش برپا شده است، تصریح کرد: در این نمایشگاه هیچ کفشی به بازدیدکنندگان به فروش نمی رسد، ولی با توجه به استقبال زیادی که از این نمایشگاه در روز نخست آن انجام گرفته است مصمم هستیم، در صورتی که تولید کنندگان شرایط لازم را داشته باشند، در روز پایانی، عرضه و فروش کفش را نیز برای متقاضیان داشته باشیم.


نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت کفش ماشینی قم با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت توسعه نمایشگاه های بین المللی استان و انجمن کفش ماشینی قم و با حضور بیش از 40 واحد تولیدی استان و واحدهای تولیدی و تامین کننده صنایع وابسته سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه های قم گشایش یافت.


این نمایشگاه تا نهم بهمن ماه جاری از ساعت 16 تا 22 برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com