کد خبر ۳۵۴۰۰ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

تعطیل کردن واحدهای ذوب سرب سبب غفلت از مسئله بیکاری نشود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه حتی اشتغال یک نفر هم برای ما مهم است بر لزوم توسعه اشتغال در کنار تعطیل کردن واحدهای ذوب سرب تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، احمد ذاکری شنبه شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، گفت: شهرداری باید مانع فعالیت نمایشگاه‌های غیرمجازی شود که با عنوان موسسات خیریه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: شهرداری باید با ایجاد بازارچه‌های دائمی از پدیده‌های این‌چنینی جلوگیری کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه قم تبدیل به قطب بازیافت سرب شده است، گفت: متاسفانه شاهد تعداد بسیار زیاد واحدهای مجاز و غیرمجاز ذوب سرب در استان هستیم که همگی موجب ایجاد آلودگی زیادی شده‌اند.

ذاکری ادامه داد: اداره حفاظت محیط‌زیست استان واحدهای غیرمجاز را شناسایی کند تا برخورد با آنها راحت‌تر صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه تعطیل کردن این واحدها سبب حل این مشکل نمی‌شود، گفت: صرف تعطیل کردن واحدهای غیرمجاز و محدود کردن واحدهای مجاز، سبب حل این مشکل نمی‌شود چون معضل اصلی ما بیکاری است و باید به فکر حل آن باشیم.

ذاکری تاکید کرد: حتی اشتغال یک نفر هم برای ما مهم است و تعطیل کردن واحدهای ذوب سرب نباید سبب غفلت ما از این امر شود.

وی افزود: تعطیل یا محدود کردن واحدهای ذوب سرب مجاز باید در یک مدت‌ زمان منطقی و همراه با مشوق باشد تا لطمه‌ای به امر اشتغال وارد نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: همجواری واحدهای ذوب سرب با واحدهای تولید مواد غذایی خطرناک است و باید جلوی آن گرفته شود چون آلوده شدن مواد غذایی به سرب سبب ایجاد بیماری‌های ناگواری می‌شود.

وی تاکید کرد: روند آلودگی سربی سیر صعودی دارد و شاید در یکی دو دهه آینده اوضاع بسیار خطرناکی برای استان رقم بخورد.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com