کد خبر ۳۴۴۵۷ انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۱

پردیس فارابی قم میزبان جشنواره «سفره ایرانی، سوغات ایرانی»

مراسم افتتاحیه جشنواره «سفره ایرانی، سوغات ایرانی» به همت جمعی از دانشجویان کار‌شناسی ارشد گردشگری پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، مراسم افتتاحیه جشنواره «سفره ایرانی، سوغات ایرانی» به همت جمعی از دانشجویان کار‌شناسی ارشد گردشگری پردیس فارابی دانشگاه تهران شکل گرفته بود، روز سه شنبه ششم بهمن ماه افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه، هادی غفوریان، مدیر فرهنگی پردیس فارابی دانشگاه تهران ضمن تقدیر و تشکر از همت بلند دانشجویان به حفظ اصالت و احیای فرهنگ غذایی ایرانیان تأکید و تلاش به منظور حمایت از طرح‌های خلاقانه و کارآفرینانه را از اهداف این جشنواره مطرح کرد.

وی با اشاره به فرهنگ مکتوب ۴۰۰۰ ساله در حوزه غذا در کشور خاطر نشان کرد: برای حفظ اعتدال در فرهنگ غذایی به شکل امروزه در سفره‌های ایرانیان به جای پنیر از گردو استفاده می‌شود.

در مراسم افتتاحیه حیدر آبادی، مدرس دانشگاه بر جنبه‌های گردشگری کشور اشاره و تصریح کرد: باید در حفظ و برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح استان قم که ظرفیت گردشگری محلی دارند تأکید ویژه‌ای شود.

در روز اول چشنواره بخش مسابقه بهترین غذای سنتی با حضور ۳۰ شرکت کننده برگزار شد که داوران نفرات برگزیده را انتخاب و در مراسم اختتامیه به آنان جوایز ارزنده‌ای اهداء می‌شود.

در این مراسم، غرفه‌های صنایع دستی و سوغات افتتاح شد همچنین برنامه‌های بهترین آش محلی هفتم بهمن ماه و بهترین غذای بین المللی در هشت بهمن ماه برگزار می‌شود.

 

منبع: خبرگزاري دانشجو

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com