کد خبر ۳۵۰۸۵ انتشار : ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۲

احداث بیمارستان 500 تختخوابی مادر و کودک در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با بیان اینکه برنامه دولت ارتقا استانداردها و مشارکت بخش خصوصی است، گفت: به زودی بیمارستان تخصصی مادر و کودک با 500 تخت احداث خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، ابوالفضل ایرانی خواه در آیین آغاز عملیات اجرایی کلینیک ویژه مرکز آموزشی پژوهشی درمانی شهید بهشتی گفت: روند توسعه و بهبود و رفع مشکلات زیرساخت های سلامت در کشور، طی دو سال دولت تدبیر و امید به شکل مستمر در حال رخ دادن است.

وی ادامه داد: این امر به صورت کار مناسبتی نیست و متاسفانه سلامت و مسائل و موارد مرتبط آن جزو اولویت های پایین برنامه های کوتاه مدت کشور بود که به دنبال ابلاغ سیاست های کلی توسط مقام معظم رهبری، مسائل درمانی جزو اولویت های بالا قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد:در کمتر از دو سال گذشته وزیر بهداشت به 300 شهر از شهرهای کشور،سفر داشته و همواره در راستای رفع مشکلات زیرساخت ها تلاش کرده است.

ایرانی خواه گفت: در استان قم شاهد مشکلات بسیار زیادی در حوزه سلامت بودیم اما طی دو سال گذشته اقدامات خوبی در جهت رفع مشکلات و موانع موجود صورت گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه قم گفت: قم در مقایسه با کلانشهرهای کشور، جزو مناطق محروم در خصوص زیرساخت های درمانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: آنچه که راستای طرح تحول نظام سلامت در دوسال اخیر صورت گرفته است، با یک جهش و شتاب قابل توجهی نسبت به دیگر کلانشهرها بوده و توجه وزارت بهداشت و درمان را به قم معطوف کرده است.

ایرانی خواه افزود: در راستای طرح تحول سلامت با وجود همه مشکلات اما شاهد اجرای موفق طرح بودیم و استان قم اقدامات خوبی در این راستا انجام داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود تخت های بیمارستانی در کشور و تعداد پایین آن نسبت به استانداردهای جهانی و منطقه ای، برنامه ریزی دولت و وزارت بهداشت در زمینه جبران این کمبودها صورت پذیرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برنامه دولت این است که استانداردها را ارتقا دهد و سیاست گذاری در این زمینه هم بر اساس کمک بخش خصوصی استوار می باشد.

ایرانی خواه ادامه داد: برنامه ریزی هایی در خصوص جابجایی برخی از مراکز درمانی صورت گرفته است که درهمین زمینه به زودی بیمارستان تخصصی مادر و کودک با 500 تخت احداث خواهد شد.

وی گفت: از استاندار تقاضا می کنم که مسئولان بیش از گذشته با دانشگاه ارتباط داشته باشند تا بتوانیم مشکلات زیرساخت های استان در زمینه سلامت را رفع کنیم.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com