کد خبر ۳۴۵۳۳ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۶
از امروز به میزبانی سالن شهید حیدریان قم

رقابت‌های ووشو قهرمانی کشور در قم آغاز شد

رئیس هیئت ووشو استان قم از آغاز رقابت‌های ووشو قهرمانی کشور و جدال مدعیان عضویت در تیم ملی ووشو ایران به میزبانی قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، مهدی اردستانی اظهار کرد: به منظور شرکت در این دوره از پیکارهای ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی ایران، تمام میهمان‌ها تا شنبه شب وارد قم شده و با استقرار در محل اسکان خود از امروز در اوزان مختلف به میدان می‌روند.

وی ادامه داد: سعی کرده‌ایم در تعامل با اداره کل ورزش و جوانان، فدراسیون ووشو و تمامی بخش‌های مرتبط، شرایط و امکانات خوبی را برای تمامی تیم‌ها، ورزشکاران و مسئولین حاضر در استان قم فراهم کنیم تا یکی از بهترین دوره‌های مسابقات قهرمانی کشور به انجام برسد.

رئیس هیئت ووشو استان قم بیان کرد: امسال بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون ووشو، شاهد برگزاری بیست و دومین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی رده سنی بزرگسالان کشور در بخش مردان هستیم و در نهایت برترین‌ها به اردوی تیم ملی ایران راه خواهند یافت.

وی در ادامه به تعداد تیم‌ها و ورزشکاران شرکت‌کننده در این دوره از پیکارها نیز اشاره و بیان کرد: این مسابقات از امروز یکشنبه یازدهم بهمن ماه و در آستانه فرارسیدن دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با حضور 273 ووشوکار برگزار می‌شود.

اردستانی بیان کرد: این تعداد ووشوکار در قالب 34 تیم رقابت‌های خود را برای کسب مقام‌های اول تا سوم و نشان‌های طلا، نقره و برنز تا سه‌شنبه شب سیزدهم بهمن ماه در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برگزار خواهند کرد و امیدوارم رقابت‌های جذاب و سطح بالایی را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ووشوکاران شرکت‌کننده از استان‌های مختلف در این دوره از مسابقات برای کسب مقام‌های برتر هر دو بخش ساندا و تالو به میزبانی هیئت ووشوی قم رقابت می‌کنند در حالی که از بین تمام ووشوکاران حاضر در این رقابت‌ها تعداد 196 نفر در بخش ساندا حضور دارند.

رئیس هیئت ووشو استان قم با بیان اینکه تعداد 77 تالوکار نیز از تمامی استان‌های کشور در این دوره از پیکارها حضور دارند، بیان کرد: تیم هیئت ووشو قم و تیم هیئت ووشو تهران با دو تیم در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند و برای کسب عناوین برتر با دیگر حریفان مسابقه می‌دهند.

وی با بیان اینکه مسابقات این دوره در واقع مرحله نخست انتخابی تیم ملی ووشو رده سنی بزرگسالان کشورمان برای حضور در مسابقات آسیایی 2016 محسوب می‌شود، یادآور شد: در مجموع شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی ووشوکاران مدعی عضویت در تیم ملی هستیم.

اردستانی اضافه کرد: در رقابت‌های نوبت صبح امروز یکشنبه یازدهم بهمن ماه پیکارهای بخش ساندا و همچنین فرم‌های چانگ چوان، نان چوان و تای چی چوان برگزار خواهد شد و از تمامی علاقمندان به این رشته و مسئولان استان برای حضور در سالن شهید حیدریان و ایجاد انگیزه بین مدعیان عضویت در تیم ملی دعوت می‌کنیم.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com