کد خبر ۳۴۵۹۷ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۰
استاندار قم مطرح كرد:

بهره برداري از 76 طرح با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال در قم

استاندار قم در گفت وگو با خبرنگاران با گرامیداشت و تبریک ایام مبارک دهه فجر و اشاره به برنامه های این دهه از بهره برداری 76 طرح با اعتباری در حدود چهار هزار میلیارد ریال به مناسبت ایام الله دهه فجر در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سید مهدی صادقی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با گرامیداشت و تبریک ایام مبارک دهه فجر و اشاره به برنامه های این دهه اظهار کرد: علاوه بر افتتاح این طرح ها سه طرح نیز عملیات اجرایی آن در دهه فجر شروع و کلنگ آنان به زمین زده می شود.


وی اعلام کرد: این طرح ها در زمینه های عمرانی شهری و روستایی، صنعتی، کشاورزی، مسکن، درمان، آموزشی، ورزشی و تفریحی افتتاح می ‎شود.


وی خاطرنشان کرد: تعداد دیگری از این طرح ها نیز با حضور یکی از مسئولان کشوری در روز 20 بهمن ماه جاری افتتاح و اطلاع رسانی می شود.


صادقی در بخش دیگر سخنان خود گفت: تداوم فرهنگ اصیل و وحدت بخش پیروزی انقلاب اسلامی ایران که یکی از علت های اصلی این وحدت و انسجام، تحت رهبری امام خمینی(ره) بود که ان شاء الله بتوانیم حفظ و تقویت کنیم و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تداوم این راه داریم.


وی گفت: همچنین فرجام برجام را تبریک می گویم که نقطه عطف تاریخی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و این پیروزی سبب شد تا ایران هراسی و رفع تحریم های ظالمانه از کشور ما به همراه رفع جنگ احتمالی را رقم بزند و این پیروزی بزرگ را در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ثبت کند.


وی افزود: این امر با مقاومت همه مردم، رهبری خردمندانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز برنامه های دقیق و حساب شده دولت تدبیر و امید از جهات گفت وگوها و دیپلماسی بین المللی که به خوبی منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را پیاده سازی کردند و توانستند از حقوق حقه کشور دفاع کنند و این نتیجه را به دست آورند، صورت گرفت.


صادقی خاطرنشان کرد: امیدواریم این امر طلیعه ای در جهت رشد و شکوفایی کشور در همه امور باشد و این فضای جدید ما را در جهت انسجام بخشی و برنامه ریزی های صحیح با تکیه بر شعار محوری همدلی و همزبانی و وحدت کلمه در حفظ منافع در جهت هدف های انقلاب به نتیجه برسیم.


وی با اشاره به پایه ریزی انقلاب اسلامی ایران بر اساس سیره اهل بیت(ع) و آرمان های امام خمینی(ره) اظهار کرد: باید از همه توانمندی ها و ظرفیت ها در راستای تحقق تمدن بزرگ اسلامی استفاده کنیم.


وی با اشاره به فرارسیدن دهه مبارک فجر اظهار کرد: این دهه یادآور خاطرات باشکوهی است که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد و بر اساس آن رژیم منحوس پهلوی فروریخت و نظام اسلامی با دستان مردم و رهبری به سرانجام رسید.


صادقی اظهار کرد: در هر زمانی باید متوجه باشیم که این انقلاب چگونه و با چه زحمت و فداکاری به دست آمده است، بنابراین باید با رمز وحدت کلمه و همدلی برای ادامه راه اقدام های اساسی انجام شود.


استاندار قم با اشاره به جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی و با تاکید بر مردمی بودن آنان بیان کرد: مردم وارث اصلی انقلاب اسلامی هستند و باید در اینگونه آیین ها نقش محوری را داشته باشند.


وی همچنین با اشاره به برداشته شدن تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه این مساله موجب افزایش سرمایه گذاری خارجی در سطح کشور و استان می شود.


صادقی با اشاره به طرح های عمرانی نیمه کاره در استان اظهار کرد: تاکنون بیش از 40 طرح عمرانی برای واگذاری به بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفته است.


وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات گوناگون از جمله تحریم ها بسیاری از واحدهای صنعتی استان در وضعیت نیمه فعال و غیرفعال قرار گرفتند، گفت: امیدوار هستیم با برداشته شدن تحریم ها بتوانيم این واحدها را به ظرفیت اسمی خود نزدیک کنیم.


وی گفت: چهار شهرک صنعتی فعال در استان وجود دارد و سه شهرک صنعتی نیز در حال آماده شدن است که به طور طبیعی زیرساخت های لازم را باید داشته باشند که امیدواریم با برداشتن موانع و ایجاد بازار آزاد بتوانیم با حمایت بیشتر از سرمایه گزار در زمینه برطرف کردن موانع تولید گام برداریم.


صادقی به عملیات اجرایی طرح تقاطع غیرهمسطح بلوارهای عمار یاسر و 15 خرداد اشاره کرد و با اظهار تاسف به خاطر تاخیر در بهره برداری از این طرح گفت: جلسه هایی در سطح مدیریتی در رابطه با این طرح برگزار شده است و امیدواریم در شش ماه نخست سال آتی شاهد اتمام آن باشیم.


وی با اشاره به موانع اجرای طرح فرودگاه بین المللی قم به عنوان یکی از طرح های مهم و تاثیرگذار استان ابراز امیدواری کرد که همه ابعاد این طرح نیز تا پایان شهریور سال 95 مشخص شود.


وی همچنین از مهاجرت به عنوان یک موضوع پیچیده یاد کرد و گفت: مهم این است که ما برای شهر طرح داشته باشیم و اقدام های خوبی نیز در دو سال اخیر شروع شده و در طرح های جامع و تفصیلی شهر قم به این مساله توجه شده است.


صادقی با اشاره به شاخص های تخصیص اعتبارات به استان قم و با بیان اینکه برای سال آینده 26 درصد افزایش بودجه برای قم دیده شده است، گفت: امیدواریم با رایزنی های صورت گرفته و پیگیری رئیس مجلس شورای اسلامی شاهد ارتقای جایگاه استان قم در زمینه اعتبارات باشیم.


وی همچنین با اشاره به رسالت خطیر رسانه ها در اطلاع رسانی صحیح و به هنگام، اصحاب رسانه را امین مردم دانست و گفت: مجموعه دولت نیز به این قشر نه به عنوان یک تهدید، بلکه به عنوان یک فرصت مهم و ناظر در راستای دستیابی به هدف ها نگاه می کند.


وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند ماه امسال تصریح کرد: باید همه برای حضور حداکثری در این زمینه تلاش و کوشش کنند تا انتخاباتی باشکوه به منصه ظهور برسد.


12 بهمن، سالروز بازگشت شکوهمند امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به میهن اسلامی، آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی است.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com