کد خبر ۳۴۶۰۵ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹
رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلامی مطرح کرد

«نفوذ»، وجود مسئولانی است که اهداف آمریکا را دنبال می‌کنند

وحید یامین‌پور مسئله «نفوذ» در زمان حال را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: جریان نفوذ به معنای تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و یا ورود جاسوس به کشور نیست بلکه حضور مسئولانی است که بیش از انقلاب به اهداف آمریکا پایبند هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، وحید یامین‌پور عصر ديروز در نشست «بررسی نقش زنان در مقطع کنونی در پیشبرد اهداف گفتمان انقلاب اسلامی» که در مسجد المهدی قم برگزار شد با اشاره به‌ اشتباه معرفی شدن پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در 22 بهمن 57 انقلاب اسلامی به پیروزی نرسیده است بلکه آغاز شده است زیرا پیروزی انقلاب اسلامی به معنای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی که مهم‌ترین مسئله انقلاب اسلامی به شمار می‌رود زمان‌بر بوده و تنها قسمت کمی از آن محقق شده است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلامی پنج گام رهبر معظم انقلاب برای پیروزی انقلاب را مورد توجه قرارداد و گفت: گام اول تحقق نظام سیاسی است و گام‌های بعد به ترتیب حکومت اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است که انقلاب اسلامی به‌عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین گام تاکنون تحقق‌نیافته است.

وی ادامه داد: ما در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم در حالی‌ که قسمت اعظم مسیر را پیش رو داریم.

یامین‌پور با تأکید بر ضرورت رعایت شئونات انقلاب اسلامی تصریح کرد: ضدانقلاب صرفا به کسی که انقلاب یا ولایت را قبول ندارد اطلاق نمی‌شود بلکه کسی که شئونات تمدن اسلامی را رعایت نمی‌کند و به آرمان‌های انقلاب پایبند نیست هم ضدانقلاب به شمار می‌رود حتی اگر در نظام دارای جایگاه یا سمت باشد.

وی افزود: کسانی که در گذشته به‌عنوان سکان‌داران انقلاب مورد اعتماد مردم بودند به سبب قبول نداشتن آرمان‌ها و اهداف انقلاب اکنون رودررو و مقابل نظام و مردم قرار دارند.

رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلامی استقلال را عامل اصلی تحقق انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: استقلال زمینه‌ساز تحقق تمدن اسلامی است که در صورت بی‌توجهی سایر اهداف نیز با مشکل مواجه شده و عزت و اقتدار نظام را خدشه‌دار می‌کند.

وی افزود: فرد انقلابی کسی است که استقلال فکری، اقتصادی و... دارد که در نگاه وسیع‌تر جامعه انقلابی دارای استقلال در موضع‌گیری‌ها و فعالیت‌هاست.

یامین‌پور سخنان امام راحل را مورد توجه قرارداد و گفت: به گفته امام خمینی(ره) دشمنان اصلی انقلاب مرتجعینی هستند که اهل استکبارستیزی و مبارزه نیستند و به استقلال نظام و جامعه‌شان بی‌اهمیت هستند.

وی ادامه داد: این افراد در پستوی خانه‌ها به دنبال اسلام هستند و رنجی که این افراد برای امام راحل به دنبال داشتند از سایرین بیشتر بوده است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلامی مبدأ مشکلات اساسی را عده‌ای ضدانقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: عده‌ای بر این باورند که آنچه در جهان پیرامون ما وجود دارد زیرسلطه و مدیریت آمریکاست که برای رسیدن به آن لازم است مطیع آمریکا باشیم.

یامین‌پور با تأکید بر اینکه آرمان‌های انقلاب ارکان انقلاب اسلامی را می‌سازند گفت: مسئله بی‌توجهی به آرمان‌های انقلاب مسئله تقابل دو گفتمان است و از مسائل جدی نظام به شمار می‌رود که لازم است به آن توجه شود.

رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلامی کاهش یک‌دهمی بودجه نظامی در سند برنامه ششم را فاجعه برشمرد و عنوان کرد: نمونه این کار در دوره اصلاحات انجام شد و فجایعی را به بار آورد که امنیت و اقتدار ملی را خدشه‌دار کرد و الان نیز این کار از برنامه‌های دشمن در زمان پس از برجام است.

وی ادامه داد: خصوصی‌سازی صنایع موشکی از دیگر فجایعی است که ایران به سبب برجام متحمل شده است و قطعا دو سند دیگر برجام نیز بسیار ننگین و خطرساز خواهد بود.

یامین‌پور حضور دو جبهه اصولگرا و اصلاح‌طلب را مورد انتقاد قرارداد و گفت: در نظام جمهوری اسلامی اصولگرا یا اصلاح‌طلب وجود ندارد بلکه انقلابی و ضدانقلابی وجود دارد که یا به اهداف و آرمان‌های انقلاب پایبند هستند و یا در خلاف آن حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این برهه حساس و سرنوشت‌ساز حضور داشتن انقلابیون در صحنه و آگاهی بخشی به آن‌ها از ضروریاتی است که باید به آن توجه شود.

رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلامی مسئله «نفوذ» در زمان حال را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: جریان نفوذ به معنای تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و یا ورود جاسوس به کشور نیست بلکه حضور مسئولانی است که بیش از انقلاب به اهداف آمریکا پایبند هستند.

وی ادامه داد: این افراد ستون پنجم دشمن هستند که با ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و اجرای نقشه‌های آمریکا راه را برای نفوذ هرچه آسان‌تر آن‌ها فراهم می‌کنند.

یامین‌پور توصیه‌های رهبری را مورد اشاره قرارداد و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشاتشان بر قدرت و ظرفیت درونی تأکید داشته و خواستار جلوگیری از ایجاد هراس، بیم و وحشت در دل مردم شده‌اند.

وی افزود: دشمنان فعلی و اصلی نظام صاحب‌منصب‌هایی هستند که به تعبیر امام علی (ع) باطل را با حق آمیخته کرده و تشخیص باطل از حق را غیرممکن ساخته و فتنه‌ بزرگی را به وجود می‌آورند.

یامین‌پور در ادامه با اشاره به نقش کلیدی زنان در نظام اسلامی ایران، اظهار کرد: حضور پررنگ و تأثیرگذار زنان از اوایل انقلاب و در طول دوران جنگ تحمیلی یادآور این نکته است که زنان به‌عنوان سکان‌داران تمدن اسلامی ایران نقش کلیدی در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب داشته‌اند.

وی افزود: آن‌چنان‌که استعمار جهانی منفذ نفوذش را زنان قرار داده تا بتواند با دور کردن آن‌ها از صحنه مبارزاتی و بصیرتی راه را برای نفوذ خود به ایران اسلامی باز کند.

رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلامی مسئله نفوذ دشمن را مورد توجه قرارداد و گفت: دشمن با تغییر درک زنان از خود و جایگاه خود در جامعه و خانواده سبب افزایش آمار طلاق در جامعه و فروپاشی نظام خانواده شده‌است.

وی ادامه داد: اختلال در نظام خانواده مشکلات فراوانی را به وجود می‌آورد که نتیجه آن‌ها دور شدن افراد از اهداف و آرمان‌های انقلاب است.

یامین‌پور دو برابر بودن آمار طلاق زنان نسبت به مردان را فاجعه برشمرد و خاطرنشان کرد: تمایل زنان برای اثبات جایگاه ارزشی خود سبب فروپاشی نظام خانواده شده به‌گونه‌ای که زنان شاغل 75 درصد بیشتر از زنان خانه‌دار طلاق می‌گیرند.

وی با اشاره به فردگرایی در نظام غرب گفت: مسئله توجه به فرد و لذات فردی از نقشه‌های استعمار برای ایران اسلامی است تا مسئله سبک زندگی اسلامی از دور خارج‌شده و نظام اسلامی دچار اختلال شود.

رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلامی زنان را عامل تحقق تمدن اسلامی برشمرد و تصریح کرد: مردان کمترین اثر را در شکل‌دهی به سبک زندگی اسلامی دارند حال ‌آنکه زنان با بصیرت و درک درست از خود و جامعه می‌توانند تمدن اسلامی را تحقق بخشیده و راه نفوذ استکبار را در نظام بسته نگاه‌ دارند.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی در صورت شکست در زمینهٔ خانواده و به ویژه مقوله زن، در تحقق پروژه انقلاب اسلامی نیز قطعا با شکست مواجه می‌رود.

یامین‌پور با اشاره به خطرساز بودن تغییر ادراک هویتی زنان گفت: دور شدن زنان از تعهدات خانواده و درک نادرست از وظایف و مسئولیت‌ها خطر نابودی نظام را در پی دارد که دشمنان نیز بر اجرای این نقشه اهتمام بسیار دارند.

وی افزود: رشد طلاق در روستاها نسبت به شهرها و آمار 40 درصدی طلاق در تهران نشان‌دهنده عملکرد خوب دشمن در اجرای نقشه‌ها و راهبردهایشان برای نابودی کشور است که حساسیت بالای مردم و مسئولان را می‌طلبد.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com