کد خبر ۳۴۷۳۸ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۷

آیت‌الله علوی گرگانی: اتحاد و همدلی عامل پیروزی و ماندگاری انقلاب است

یکی از مراجع تقلید گفت: همدلی و اتحاد مردم با امام خمینی(ره) از عوامل پیروزی انقلاب است و همین اتحاد موجب شده که انقلاب اسلامی ایران ماندگار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر ديروز در دیدار با جمعی از پاسداران سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم که به مناسبت دهه مبارک فجر صورت گرفت، با بیان اینکه خداوند انسان را آزاد آفریده است ولی این آزادی به معنای رها کردن به حال خود نیست اظهار کرد: خداوند انبیا را فرستاد تا انسان‌ها به راه راست هدایت کند و در این راستا برای هر قومی پیامبری از همان قوم برگزید.

وی با تاکید بر اینکه در پذیرش هدایت الهی هیچ اکراه و اجباری برای انسان‌ها وجود ندارد گفت: تاریخ نشان داده است برخی از مردم دستورات الهی را پذیرفتند و راه رستگاری را پیش گرفتند و برخی نیز از این دستورات الهی سرپیچی کردند و به عاقبت خوشی دست نیافتند.

این مرجع تقلید با اشاره به قرار گرفتن در ایام‌الله دهه فجر بیان کرد: این حرکت تاریخی امام با اتحاد و یکپارچگی مردم همراه بود به همین دلیل این انقلاب به پیروزی رسید و همین اتحاد و همدلی مردم موجب حفظ این انقلاب تا کنون شده است.

آیت‌الله علوی گرگانی ایام دهه فجر را یادآور نعمت انقلاب دانست و گفت: 37 سال از عمر انقلاب شکوهمند ایران اسلامی می‌گذرد و آثار و برکات فراوانی از انقلاب در جامعه وجود دارد که در همین راستا دشمن به دنبال نابودی نظام اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه اخلاق ابرقدرت‌های جهانی تجاوز به حقوق دیگر کشورها است گفت: رهبر معظم انقلاب اگر از مواضع خود ذره‌ای کوتاه بیاید به طور قطع مستکبران و دشمنان انقلاب ما را می‌بلعند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: دشمنانی که امروز برای تجاوز به ایران اسلامی قصد دست‌درازی دارند، پیش از انقلاب نیز دندان طمع بر این کشور داشتند و سرمایه‌های مادی و معنوی این کشور را ظالمانه به یغما می‌بردند و اگر امروز نیز روی خوش ببینند، دندان طمع خود را برای تجاوز به این کشور تیز می‌کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی، پیروزی انقلاب اسلامی را مهمترین نعمت خداوند دانست و بیان کرد: سپاهیان از بازوان قدرتمند انقلاب و نظام به شمار می‌روند و نباید اجازه بدهند به چهره این انقلاب خدشه وارد شود.

وی با بیان اینکه کشورهای جهان با انقلاب و رهبری آشنا هستند تصریح کرد: انقلاب از مرزهای ایران گذشته و بیداری اسلامی را به جهان ارزانی داشته است و مردم این کشورها امیدشان به انقلاب و رهبر ایران است.

 

منبع: خبرگزاري بسيج

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com