کد خبر ۳۴۶۶۵ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۶
مدیرکل کمیته امداد استان قم:

۱۰۴۹ شغل در ۱۰ ماهه امسال برای مددجویان کمیته امداد قم ایجاد شد

مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: ۱۰۴۹ فرصتی شغلی در ۱۰ ماهه امسال با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، عبدالله جلالی در نخستین جشن اختتامیه دوره‌های کارآفرینی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: هر فردی هر وقتی علمی را می‌آموزد و دانشش افزوده می‌شود و هنری را درک می‌کند جای شکر و تبریک و خوشحالی دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه انسان‌ها با علم و هنر به تعالی می‌رسند، افزود: کسی که به آموزش حرفه و هنری ورود پیدا می‌کند، باور دارد که جز در سایه کار و کوشش و تلاش نمی‌توان‌، دنبال پیشرفت بود.

وی با اشاره به اینکه امروز همه ما باید باور داشته باشیم که انسان‌هایی می توانند رشد کنند که از خود هنری را در عرصه اجتماعی بروز دهند، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های برون رفت از فقر نیز این است که حرفه و هنری را بیاموزیم و در راه اقتصاد خانواده از آن بهره ببریم.

جلالی با بیان اینکه نباید خود را ضعیف جلوه دهیم، تصریح کرد: اگر در کشورهای دیگر در دنیا و یا اطراف خود افراد موفقی را می‌بینیم، برای این است که وقت گذاشته‌اند و تلاش کرده‌اند و به نتیجه هم رسیده‌اند.

مدیر‌کل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه افرادی که تن به کار داده‌اند، می‌دانند که موفقیت با سختی همراه است، خاطرنشان کرد: انسان‌هایی که تنها به‌دنبال خوش‌گذرانی هستند و به تلاش و کوشش عقیده‌اند، ندارند در‌نتیجه حاصلی هم به‌دست نمی‌آورند.

وی افزود: باید اما در این راه اصولی را در نظر گرفت، خوب کار کردن، نظم داشتن از جمله نظم مالی و باید راه درستی را در عرصه کسب کار پیش بگیرم، ریسک کردن و خود را باور داشتن از جمله اصولی است که باید در این عرصه به آن توجه داشته باشیم.

مدیر‌کل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد می‌تواند در زندگی اطرافیان خود نقش ایفا کرده و الگو باشند، افزود: همه زندگی هم مادیات نیست، امروز داشتن معرفت و خدا باوری از پول کارسازتر است، اما ما گاهی مسیر را گم می‌کنیم و راه درست را فراموش می‌کنیم.

جلالی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند که از همه توان خود در اقتصاد استفاده کنیم، افزود: همین مددجویان و کارآفرینان کمیته هستند که معنا و مفهوم اقتصاد مقاومتی را اجرا می‌کنند، ما کشوری غنی در هر زمینه‌ای هستیم اما باید از فکر و اندیشه خود بیشتر بهره ببریم و از مسائل حاشیه‌ای بپرهیزیم.

وی با بیان اینکه با کمک بانک‌ها و دولت ظرفیت خوبی برای کمیته امداد ایجاد شده و بستر فراهم است و فقط باید حرکت کنیم، افزود: مطالبه کار یکی از مسائلی است که باید خانواده‌های تحت پوشش از ما تقاضا کنند و ما هم آماده هستیم برای ایجاد فضای کار.

جلالی با بیان اینکه در 10 ماهه امسال 1049 شغل با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریال ایجاد شده است، افزود: این شغل‌ها اعم از خود اشتغالی و خانگی است.

مدیر‌کل کمیته امداد استان قم 728 مورد این شغل‌ها از محل تسهیلات بانکی و باقی از محل منایع امدادی که تا سقف 30 میلیون تومان است، عنوان کرد: اگر کار پیشرفت داشته باشد و منابع تخصیص پیدا کند، ما وام‌های تکمیلی را هم اعطا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بستر آموزش و تسهیلات فراهم است و بانک‌ها همراهی می‌کنند اما تا فرد خود را باور نداشته باشد اقدامی صورت نمی‌گیرد، افزود: 3914 نفر در 10 ماهه امسال آموزش دیده‌اند و کسانی هم که در استان امکان آموزش تکمیلی آن‌ها فراهم نبوده است در کرج این آموزش‌ها را به‌دست آورده‌اند.

جلالی با بیان اینکه کمیته امداد تلاش می‌کند که به صورت خوشه‌ای تولیدات خانگی افراد را توزیع کند، افزود: در فرش این نگرانی را نداریم و هر فرشی که تولید شود، توسط دفتر بازرگانی امداد خریداری می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای اساسی کمیته امداد همین بحث اشتغال است، بیان کرد: حداقل بیش از 10 میلیارد تومان برای تسهیلات قرض الحسنه تا پایان سال ظرفیت داریم که می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com