کد خبر ۳۴۷۱۵ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۴

رئیس مجلس: روحیه ایثار و شهادت طلبی از رکن های جامعه پویای اسلامی است

رئیس مجلس شورای اسلامی، روحیه ایثار و مجاهدت و شهادت طلبی را از رکن های جامعه پویای اسلامی دانست و گفت انقلاب اسلامی این روحیه ارزشمند مجاهدت را در کشور زنده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، علی لاریجانی عصر پنجشنبه در آیین میهمانی لاله ها در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم یادآورشد: بر اساس روایت های اسلامی هر انسانی که لباس مجاهدت را از تن خود بیرون بیاورد، باید لباس خواری و ذلت بر تن کند و انقلاب اسلامی این روحیه ارزشمند مجاهدت را در کشورمان زنده کرد.


وی افزود: خانواده های شهدا باید به داشتن فرزندانی که باعث سرافرازی ملت ایران شدند، افتخار کنند و اگر امروز ایران اسلامی در همه عرصه ها روی پای خود ایستاده و در برابر آمریکا و وابستگانش در منطقه با عزت ایستادگی می کند، به دلیل همین روحیه ایثار و شهادت طلبی است.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، شرایط منطقه به لحاظ سطح درگیری ها و ضدیت با ایران و اسلام دچار آشفتگی های بسیاری شده است، خاطرنشان کرد: آشفتگی و خشونت در منطقه با همکاری تکفیری ها و مستکبران غربی به اوج خود رسیده است.


وی همچنین تصریح کرد: امروز از یک سو اسلام ناب محمدی(ص) قرار گرفته و از سوی دیگر کشورهایی هستند که مستقیم و غیرمستقیم به تروریست ها در منطقه کمک می کنند و به طور حتم در این مصاف، ملت هایی پیروز می شوند که در مسیر حق و حقیقت، ایثار و جهاد می کنند.


لاریجانی اظهار داشت: کشورهایی که همواره با جمهوری اسلامی ایران دشمنی و ضدیت داشته و دارند، امروز به اقتدار و عظمت کشورمان اقرار می کنند و این همه عزت و افتخار ناشی از همین روحیه ایثار و شهادت طلبی مردان و زنان غیور این مرز و بوم است.


آیین میهمانی لاله ها در چهارمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور با حضور استاندار قم و جمعی از مسئولان استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com