کد خبر ۳۴۷۳۳ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
طی ۱۰ ماهه اول سال انجام شد؛

ازدواج ۱۰۹۷ نفر با حمایت کمیته امداد در قم

مدير كل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: در مجموع هزار و ۹۷ مورد ازدواج از ابتدای سال تاکنون میان افراد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، عبدالله جلالی شامگاه شنبه در مراسم اهدای ۳۰۰ کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان قم که با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و حجت الاسلام فرحزاد و جمعی از مسئولان در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با بیان این که در این مراسم بهترین و شریف‌ترین انسان‌ها حضور دارند، اظهار داشت: در این مراسم کسانی حضور دارند که جشن ازدواج خود را همزمان با جشن انقلاب گرفته‌اند.

وی بیان داشت: نظام اسلامی ما بر محور عدالت استوار شده و یکی از مهم‌ترین وظیفه دولت خدمت به مردم به خصوص طبقه ضعیف جامعه است و از طرفی تکلیف شرعی مردم و خیران خدمت به مردم نیازمند در اندازه توانایی‌هایشان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم افزود: به خوبی مردم و خیران نیک اندیش استان قم تفکر ارزشمند خدمت به نیازمند را عملیاتی کرده اند.

جلالی تصریح کرد: ازدواج نقش اساسی در سلامت جامعه دارد و  در آینده جامعه نقش دارد و با تربیت فرزندان نسل بعد را رقم می‌زند.

ارائه آموزش‌ به نوعروسان
وی با بیان این که آموزش مسئله مهمی است، افزود: یک دوره آموزش در سرفصل‌های متفاوت به نوعروسان ارائه شده و بنا به گفته شرکت کنندگان این آموزش‌ها بسیار مفید بوده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم اظهار کرد: بحث تربیت فرزند، اداره مسائل اقتصادی خانواده، همسرداری و مسائل بهداشتی موارد مهمی هستند که به نوعروسان در قالب آموزش‌هایی عنوان می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد طی ۱۰ ماهه اول سال ابراز کرد: در مجموع هزار و ۹۷ مورد ازدواج از ابتدای سال تاکنون میان افراد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد صورت گرفته است.

۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خدمات بلاعوض به افراد تازه ازدواج
جلالی ادامه داد: ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خدمات بلاعوض به افراد تازه ازدواج کرده ارائه شده و کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج و سه میلیون تومان وام کارمزد تقدیم شده است.

وی ابراز کرد: اعتبار کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان ۱۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال از سوی خیران و هفت میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال از منابع امداد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم عنوان کرد: حفظ شأن و حرمت خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد بسیار مهم و مورد تأکید است و گاهی مراسم‌هایی که برگزار می‌شود برای آن است که نشان دهیم هزینه‌ها در چه زمینه‌هایی مصرف می‌شود.

جلالی در این زمینه ادامه داد: البته در جهت حفظ کرامت خانواده‌های تحت حمایت باید بهترین روش‌ها را برای نشان دادن عملکرد کمیته امداد داشته باشیم.

 

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com