کد خبر ۳۵۲۷۶ انتشار : ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۵
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره):

جشن نیکوکاری با شعار «بهار همدلی شکوه مهربانی» در قم برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به فرارسیدن هفته نیکوکاری گفت: در سراسر کشور جشن نیکوکاری با شعار «بهار همدلی شکوه مهربانی» برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، عبدالله جلالی ظهر امروز در مصاحبه مطبوعاتی با اشاره به فرارسیدن هفته نیکوکاری اظهار داشت: از چهاردهم اسفندماه تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تا بیستم  اسفند ماه هفته احسان و نیکوکاری نامیده می‌شود و امسال هم در سراسر کشور جشن نیکوکاری با شعار «بهار همدلی شکوه مهربانی» برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه امام (ره) دهم اسفندماه سال 57 وارد قم شدند، افزود: چهار روز بعد از ورود امام (ره) به قم فرمان تاسیس کمیته امداد توسط ایشان صادر شد بنابراین می‌توان کمیته امداد را مولود انقلاب و مولود قم دانست.

وی در رابطه با برنامه‌های امسال کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما تلاش برای تامین بخشی از نیازهای شب عید محرومان و ایتام با مشارکت مردم است.

جلالی تصریح کرد: جشن امسال به مدت سه روز برگزار می‌شود و طبق برنامه ریزی 12 اسفندماه به دانش آموزان استان اختصاص دارد که در کلیه مدارس کمک‌های آن‌ها برای دانش آموزان‌‌ همان آموزشگاه جمع آوری می‌شود و این طرح در بیش از هفتصد آموزشگاه این اقدام عملی می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در 13اسفندماه با ایجاد 46 پایگاه در سطح شهر کمک‌های مردم جمع آوری می‌شود و صداوسیما این مراسم را به صورت زنده پخش می‌کند.

وی بیان کرد: در 14اسفندماه در مراسم نماز جمعه پایگاه جمع آوری کمک‌های مردمی دایر می‌شود و 12مرکز نیکوکاری اصلی در طول هفته کمک‌های محلات مختلف را جمع آوری می‌کنند و بین نیازمندان آن محله توزیع می‌کنند و علاوه بر قم در کهک، دستجر و جعفریه این پایگاه‌ها برپا می‌شود.


جلالی خاطرنشان کرد: مراسم هفته نیکوکاری امسال با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، صدا و سیما و اداره آموزش و پرورش و سازمان بسیح برگزار می‌شود و شهرداری هم نقش موثری در همکاری‌ها دارد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در رابطه با میزان کمک‌های دریافتی تصریح کرد: سال گذشته در روز جشن نیکوکاری مجموع کمک‌های مردم در قم بالغ بر7 میلیارد ریال بوده که امیدواریم امسال بیشتر از سال گذشته این مشارکت را داشته باشیم هم چنین طی یازدماه امسال کمک‌های مردمی در قالب کمک به ایتام، صدقات و طرح محسنین بیش از 22میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به برگزاری عرضه محصولات مدد جویان در کنار پایگاه‌های اصلی گفت: در طول این هفته پایگاه‌های حامی یابی در قالب طرح اکرام ایتام و فرزندان غیر یتیم در قالب طرح محسنین برگزار می‌شود تا خیران بتوانند درقالب حمایت دراین طرح مشارک کنند.

جلالی افزود: برنامه دیدار با مراجع عظام از فردا با دیدار با آیت الله نوری همدانی و آیت الله سعیدی تولیت آستان حرم حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود هم چنین دیدار با مسئولان استانی از دیگر برنامه کمیته امداد قم در این هفته است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: توزیع بیش از 160 هزار جفت کفش با ارزش بالغ بر 20میلیارد ریال به تمام خانواده تحت حمایت از دیگر برنامه‌ها است که این کمک توسط یکی از خیران قم صورت می‌گیرد و به تمام مددجویان تحت حمایت عیدی به میزان یک ماه مستمری پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیازهای اساسی ما برای خانواده تحت حمایت کمک نقدی، پوشاک و مواد غذایی است، خاطرنشان کرد: پس از جمع آوری کمک‌های مردمی به روش مختلف توزیع شود و درصدد آن هستیم کمک‌هایی که در مراکز نیکوکاری جمع آوری می‌شود، پس از شمارش بلافاصله توزیع شود تا قبل از سال جدید تمام اعانات و کمک‌های مردمی به دست نیازمندان برسد.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com