کد خبر ۳۴۸۱۹ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶
استاندار:

تخت های گردشگری دردولت یازدهم درقم 25 درصد افزایش یافته است

استاندار قم گفت: تعداد تخت های گردشگری در دولت یازدهم دراین استان 25 درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سید مهدی صادقی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان قم با حضور معاون اول رئیس جمهوری و سه تن از وزیران کابینه افزود: سالانه 20 میلیون زائر و گردشگر داریم که به خاطر نبود زیرساخت های لازم خدمت رسانی، ماندگاری آن ها در استان بین سه تا چهار ساعت است و از این رو باید زیرساخت ها و امکانات خدماتی بهبود یابد.


وی دربخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: جمعیت استان قم بیش از یک میلیون و 250 هزار نفر است که رتبه بیست و سوم کشوری را دارد این در حالی است که مهاجر پذیری چالش جدی ما است و قم رتبه 12 کشور و در پذیرش اتباع بیگانه رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.


صادقی افزود: با اقدام هایی که در عمر دولت تدبیر و امید انجام شده است در جمعیت دانش آموزی رشد سه درصدی و در جمعیت دانشجویی رشد 10 درصدی را داشته ایم و در حوزه بهداشت و درمان تخت هایی که مربوط به بخش غیردولتی بوده است 45 درصد ، تخت های دولتی 39 درصد و تخت های اورژانس 12 درصد رشد داشته است.


وی بیان داشت: طرح تحول نظام سلامت از طرح های موفق کشور بوده است که در قم این طرح با 41 مرکز و 138 پایگاه، استان قم را پوشش می دهد و بیمه شدگان اصلی طرح تحول سلامت در دوره جاری 48 درصد رشد داشته اند.


وی افزود: در زمینه اقتصادی، در تولید ناخالص داخلی قم در رتبه 25 کشور است و نرخ تورم از 35.6 درصد در بدو شروع دولت یازدهم اکنون به 14 درصد رسیده است.


در این جلسه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و حمید چیت چیان وزیر نیرو حضور داشتند و در مورد وضعیت استان قم در حوزه های مرتبط با خود سخنانی را ایراد کردند.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com