کد خبر ۳۴۸۴۷ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان قم: محور اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی است

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ترویج تولید و مصرف کالای داخلی راهگشای تحقق اقتصاد مقاومتی است که در این باره رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، با تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب و مسئولان کشور عنوان کرد:اقدامات خوبی در سطح استان طی دو سال گذشته در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است .

وی با اشاره به کارگروه‎های شکل گرفته در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی در استان، بیان کرد: این کارگروه‎ها در حوزه های صنعت شامل حمایت از تولید، پایش قوانین و مقررات دست و پا گیر در حوزه صنعت، ارتقای بهره‎وری طبق تاکیدات بندهای اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی با رویکرد روحیه جهادی و ارتقای فرهنگ سازمانی در امر تولید و مصرف کالای ایرانی اقتصاد دانش بنیان و شفاف سازی آمار و اطلاعات است که در این باره فرهگ سازی در جهت تولید و مصرف کالای ایرانی دارای اهمیت زیادی است.

وی گفت: یکی از سیاست های راهبردی در تحقق اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است که در این باره کارگروهی همچنین شفاف سازی آمار و اطلاعات می تواند اهمیت زیادی در این حوزه داشته باشد و هر چه آمار دقیق‎تر باشد برنامه ریزی استراتژیکی نیز با دقت بیشتری صورت می گیرد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان قم در مورد چارچوب‎های قانونی در حوزه صنعت گفت: در تدوین قوانین باید چارچوب‎های اقتصاد مقاومتی دیده شود ممکن است در این باره برخی از قوانین که از قبل مصوب گردیده و در حال اجراست با اقتصاد مقاومتی هماهنگ نباشد در این باره می توان در این باره بازنگری داشت.

وی افزود: کارگروه‎های منسجم و جلسات متعدد و سمینارهای تخصصی خوبی را داشته‎ایم و از حضور متخصصان امر در حوزه صنعت و اقتصاد بهره جسته‎ایم خوشبختانه استان قم قدم‎های خوبی در اقتصاد مقاومتی برداشته است در این عرصه فرهنگ سازی اهمیت زیادی دارد.

ذاکری عنوان کرد: ما در تولید ملی، ظرفیت و توان بالایی داریم و این ظرفیت‎ها را معرفی می کنیم در این باره استفاده از کالاهای ایرانی اهمیت زیادی در توسعه اقتصادی دارد و رسانه‎ها مسئولیت سنگینی در ترویج تولید و مصرف کالای ایرانی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com