کد خبر ۳۴۳۱۶ انتشار : ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳

استاندار قم مطرح كرد: ضرورت استفاده از ظرفيت كارآفرينان در توسعه ي صنعت گردشگري

استاندار قم در جلسه كانون كارآفريني استان قم بر ضرورت استفاده از ظرفيت كارآفرينان در راستاي توسعه ي صنعت گردشگري تاكيد كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه کانون کارآفرینان استان قم كه در سالن امام جواد (ع) استانداري برگزار شد، طي سخناني نقش علم و فناوري در توسعه کسب و کار در کشور را بسيار مهم برشمرد.


صادقی با بیان این موضوع که ایران یکی از کشور های بسیار غنی از جهات مختلف در دنیا است، افزود: منابع طبیعی، شرایط اقلیمی، نیروی انسانی و جنبه های مذهبی و تاریخی ایران، ظرفیت های گردشگری و محصولات قابل عرضه بسیاری در قالب صنعت توریسم فراهم می کند که باید از نقش کارآفرینان در این زمینه بهره کافی ببریم.


استاندار قم با تأکید بر اهمیت نگاه ملی و جمعی در بین مسئولین اضافه کرد: با اصلاح برخی ساز و کارهای اداری در راستاي ورود بخش خصوصی و کار آفرینان، زمینه توسعه اقتصادی برای همه اقشار جامعه ایجاد می شود.


نماينده عالي دولت در استان با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اهميت اقتصاد مقاومتي تصريح كرد: همت، غیرت و اندیشه صحیح در قالب موضوع اقتصاد مقاومتی میتواند دست بیگانگان را از بازار های کشور و نفوذ در تولیدات داخلی کوتاه کند و در کنار بها دادن به صنایع دستی هر استان اقتصاد آن را نیز شکوفا سازد.


وي با اعلام حمایت از کارآفرینان در جنبه های خرد و کلان اقتصادی در استان ، بیان داشت: وظیفه تمام مسئولان تعامل و همکاری با کارآفرینان و سرمایه گذاران در بخش های مختلف است تا با شناخت ظرفیت ها و نیازهای استان و نیز آماده سازی منابع لازم به رشد صنایع و اقتصاد کمک کنیم.


وی حفظ کرامت انسانی و کاهش بزهکاری و فقر را در گرو افزایش اشتغال و تولید دانست و ادامه داد: با حضور کارآفرینان توانا و مورد تأیید در بخش های تولیدی و اقتصادی می توان با ایجاد اشتغال و تولید، زمینه های فقرزدایی و رشد رفاه اجتماعی را نیز ایجاد نمود.


در ابتدای جلسه نیز بازوند مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با ارائه گزارشی از وضعیت کار آفرینی در قم، ظرفیت های موجود در حوزه مشاوره ای کانون کارآفرینی استان را معرفی نمود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com