کد خبر ۳۴۸۵۱ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۲

آیت‌الله علوی گرگانی: توجه به قرآن در دانشگاه‌ها ضروری است/ انتخابات متعلق به همه است

یکی از مراجع تقلید شیعیان، با بیان اینکه قرآن کریم راهنمای بزرگی برای همه امور و همه اشخاص است، توجه به این کتاب آسمانی را در دانشگاه‌هاضروری دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از دانشگاه صنعتی قم، آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار هیئت رئیسه و کارکنان دانشگاه صنعتی قم با ايشان، با اشاره به همجواری دانشگاه صنعتی قم با حوزه علمیه اظهار کرد: امید است ارتباطی شایسته و درخور، میان این دانشجو‌ها و طلبه‌ها شکل‌ گیرد تا از فضایل دینی و کمالات علمی همدیگر استفاده کنند.

وی افزود: مسئولیت دانشگاه صنعتی قم به دلیل همجواری با حرم حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه بیشتر بوده و توقع ما نیز از این دانشگاه بیشتر است.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه روحانیون و دانشجویان در قم با هم در ارتباط هستند، تصریح کرد: انتظارات مردم از ما به دلیل قرار داشتن در این شهر مقدس بیشتر است و باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: توجه به قرآن در دانشگاه‌ها ضروری است زیرا این کتاب راهنمای بزرگی برای همه امور و همه اشخاص است و کسانی که به آن متوسل می‌شوند را از دچار شدن به گمراهی و ظلمت مصون می‌دارد.

آیت الله علوی گرگانی، وضعیت کشور در زمان شاه را مورد توجه قرار داد و گفت: قبل از پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، ایران سراسر ظلم بود، کشور زیر سلطه اجانب قرار داشت و سرمایه‌های ملی به تاراج می‌رفت.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی دست بیگانگان از کشور کوتاه شده و در حال حاضر ایران به ‌عنوان یک نظام قدرتمند در عرصه جهانی مطرح‌ است که همه این‌ها از الطاف الهی است.

انتخابات متعلق به همه مردم است
این مرجع تقلید شیعیان، انتخابات را متعلق به همه مردم دانست و تصریح کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باید در کنار یکدیگر بوده و علاقه به حزب خاص را کنار بگذاریم تا همبستگی و وحدت میان خود را به دشمنان نشان دهیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: حضور حداکثری در انتخابات از خواسته‌های ایشان است که به امید خدا محقق می‌شود.

آیت الله علوی گرگانی رجوع به قرآن را ضروری دانست و گفت: در این کتاب مقدس بار‌ها به زینت داده شدن دنیا در چشم انسان اشاره‌ شده تا انسان را از گمراهی و گرفتار شدن به گناه بر حذر دارد.

در ابتدای این دیدار خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم به ارائه گزارشی از وضعیت فعلی این دانشگاه به ویژه برنامه فرهنگی و مذهبی دانشگاه صنعتی قم در راستای آشنایی دانشجویان سراسر کشور از فضای معنوی شهر مقدس قم، حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران پرداخت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com