کد خبر ۳۴۸۵۸ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۶

تردد روزانه ۴۵ هزار دستگاه وسيله نقليه در اطراف حرم مطهر

مدير مركز كنترل هوشمند ترافيك شهرداري قم از تردد ۴۵ هزار دستگاه خودرو در روز در اطراف حرم مطهر خبر داد و گفت: اين ميزان تردد موجب ايجاد آلودگي هوا و آلودگي‌هاي بصري و صوتي مي‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم، محمدحسين دهناد با بيان اينكه شاخص‌هاي حمل و نقلي وجود دارد كه به تفكيك مي‌تواند تمام دستاورد‌هاي هوشمند سازي را نشان دهد، گفت: بحث آلاينده‌هاي هوا بسيار مهم است كه بايد به طور جدي براي آن چاره‌اي پيدا كرد.

 وي افزود: طبق آمار به طور متوسط در هر روز ۴۵ هزار وسيله نقليه اطراف حرم مطهر تردد مي‌كنند و اين امر منجر به ايجاد آلاينده‌هاي هوا، آلودگي‌هاي صوتي و بصري مي‌شود و با توجه به اينكه عمده مسافرين در نزديك حرم رفت و آمد مي‌كنند وضعيت هسته مركزي چهره مناسبي ندارد.

 مدير مركز كنترل هوشمند ترافيك شهرداري قم خاطرنشان كرد: با مديريت تقاضا و توسعه حمل و نقل عمومي مي‌توان اين رقم را كاهش داد و براي زمان سفر و تاخير در ترافيك شاخص‌هايي در حوزه حمل و نقل وجود دارد.

دهناد ادامه داد: با توجه به اهدافي كه تبيين مي‌شود در هر كدام از شاخص‌ها قبل از اجرا و پياده‌سازي سيستم‌ها با بعد از آن مقايسه شده و به اين نتيجه رسيديم كه نتايج خوبي در شهر خواهد داشت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com