کد خبر ۳۴۸۸۵ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۴
رئیس هیئت کاراته استان قم:

کاراته‌کای قمی به مدال نقره ‌سبک‌های آزاد کشور دست یافت

رئیس هیئت کاراته استان قم از موفقیت کاراته‌کای قمی در کسب مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره رقابت‌های کاراته سبک‌های آزاد کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، علیرضا برخورداری اظهار کرد: بعد از برگزاری پیکارهای کاراته قهرمانی سبک‌های آزاد استان قم که جنبه انتخابی تیم استان برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور را نیز داشت، تیمی متشکل از بهترین‌ها راهی این پیکارها شد.

وی ادامه داد: برترین کاراته‌کاهای فعال در سبک‌های آزاد استان قم در چهار وزن رده‌سنی بزرگسالان با حریفان خود برای کسب مدال از رقابت‌های سبک‌های آزاد قهرمانی کشور به رقابت پرداختند و در نهایت نشان نقره یکی از اوزان نصیب تیم قم شد.

رئیس هیئت کاراته استان قم افزود: پیکارهای قهرمانی کشور در سبک‌های آزاد از جمله میادینی است که امسال به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، رقابت برترین‌های آن از استان‌های مختلف به انجام رسید و در وزن منهای 60 کیلوگرم یک عنوان ارزشمند نایب‌قهرمانی کسب کردیم.

وی بیان کرد: مسابقات کاراته سبک‌های آزاد قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی ایران برای شناخت برترین‌ها به منظور تشکیل اردوی آماده‌سازی و حضور در رقابت‌های سبک‌های آزاد قهرمانی جهان در سال 2016 نیز در نظر گرفته شده بود و به همین دلیل حساسیت بالایی نیز داشت.

برخورداری اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون کاراته کشورمان،‌ رقابت‌های کاراته قهرمانی کشور در سبک‌های آزاد به منظور شناسایی نفرات برتر کشور در سال جاری، در هر دو بخش بانوان و آقایان به انجام رسید.

وی یاد آور شد: میزبانی این دوره از رقابت‌های کاراته سبک‌های آزاد قهرمانی کشور با حضور کاراته‌کاهای شرکت‌کننده از سراسر کشور بر عهده شهرستان تنکابن بود و مدعیان در تلاش برای به دست آوردن مقام‌های اول تا سوم و نشان‌های طلا، نقره و برنز با یکدیگر رقابت نزدیک و جذابی داشتند.

رئیس هیئت کاراته استان قم افزود: برای حضور در این دوره از رقابت‌ها هر استان امکان اعزام یک تیم پنج نفره در بخش کومیته و یک نفر به عنوان رقابت‌کننده در بخش کاتا را داشت و مسابقات ویژه کاراته‌کاهای رده سنی بزرگسالان به انجام رسید.

وی عنوان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات در تلاش برای کسب مدال‌های طلا،‌ نقره و برنز اوزان منهای 60، 70، 80، 90 و به اضافه 90 کیلوگرم برابر یکدیگر به روی تاتامی رفتند و سرانجام تیم اعزامی از هیئت کاراته قم توسط محمدصادق قنبری مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره وزن منهای 60 کیلوگرم را کسب کرد.

برخورداری افزود: کاتاروهای شرکت‌کننده در این مسابقات نیز به اجرای کاتاهای پینان سونوگو، سوکینو کاتا، گیگ‌سای‌دای، گیگ‌سای‌شو، سای‌ها، سی‌پای، کانکو دای و سی‌ان‌چین پرداختند و در نهایت برترین‌ها به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

وی با بیان اینکه مجموعا بیش از 200 کاراته‌کا در چهاردهمین دوره مسابقات سبک‌های آزاد کاراته قهرمانی کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند،‌ اظهار کرد: در وزن منهای 60 کیلوگرم محمد آقا‌محمدی از تهران در فینال بر محمدصادق قنبری از قم غلبه کرد و نماینده قم نایب‌قهرمان شد.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com