کد خبر ۳۴۰۶۳ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۵
دوم تا چهارم بهمن‌ماه صورت می‌گیرد

رقابت ستاره کاراته قم در لیگ جهانی 2016

کسب دو مدال از مسابقات جهانی سال‌های 2012 در پاریس فرانسه و 2014 در برمن آلمان موجب شده تا امیر مهدی‌زاده بهترین کاراته‌کای کشورمان در دو دوره اخیر رقابت‌های جهانی باشد و یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال از رقابت‌های جهانی 2016 به شمار برود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، کسب دو مدال از مسابقات جهانی سال‌های 2012 در پاریس فرانسه و 2014 در برمن آلمان موجب شده تا امیر مهدی‌زاده بهترین کاراته‌کای کشورمان در دو دوره اخیر رقابت‌های جهانی باشد و یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال از رقابت‌های جهانی 2016 به شمار برود.

این کاراته‌کای توانمند در مهر ماه سال 1393 توانست به ویترین افتخارات و موفقیت‌های متعدد خود، مقام قهرمانی و نشان ارزشمند طلای مسابقات کاراته بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی را نیز اضافه کند و بدین‌ترتیب به یکی از پرافتخارترین کاراته‌کاهای قم و کشورمان تبدیل شود.

البته این پایان افتخارآفرینی امیر مهدی‌زاده در میادین برون‌مرزی برای کاراته و ورزش استان قم و کشورمان نیست، زیرا این چهره توانمند ورزش ایران مهر ماه امسال در پیکارهای کاراته قهرمانی مردان آسیا 2015 توانست با شکست تمامی حریفان تنها جای خالی ویترین افتخارات خود را نیز کامل کند.

مهدی‌زاده تا قبل از مسابقات کاراته 2015 قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلای این سطح از رقابت‌ها نشده بود اما در سال جاری توانست این موفقیت را همراه با یک قهرمانی ارزنده از پیکارهای سوپر لیگ کاراته باشگا‌های کشور نیز به دست بیاورد.

ستاره کاراته قم در اردیبهشت ماه امسال همراه با تیم کاراته باشگاه آذرخودرو نوین قم زیر نظر سرمربی تیم ملی کاراته در مسابقات سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های کشور نیز حضور داشت و همراه با این تیم به مقام نخست و عنوان قهرمانی سوپر لیگ دست یافت و حالا آماده اعزام به مرحله نخست لیگ جهانی کاراته در سال 2016 است.

نخستین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان به میزبانی پاریس روزهای دوم تا چهارم بهمن‌ماه انجام می‌شود و همراه با کاراته‌کاهای کشورمان تاکنون تعداد 853 کاراته‌کا از 50 کشور جهان برای حضور در این دوره از پیکارها اعلام آمادگی کرده‌اند.

30 کاراته‌کای ایرانی در دو بخش کاتا و کومیته این رقابت‌ها قصد رقابت با حریفان خود را دارند در حالی که از میان این تعداد کاراته‌کا، 21 نفر در بخش مردان و 9 کاراته‌کا در بخش بانوان به دنبال اخذ روادید سفر به کشور فرانسه و شهر پاریس هستند اما فدراسیون کاراته تنها شرایط مالی ملی‌پوشان سابق را فراهم کرده و سایر کاراته‌کاها با هزینه شخصی یا باشگاهی به این رقابت‌ها سفر خواهند کرد.

امیر مهدی‌زاده، سعید احمدی، بهمن عسگری، ذبیح‌الله پورشیب، سجاد گنج‌زاده، ابراهیم حسن‌بیگی، حمیده عباس‌علی و زهرا برزگر در هر دو بخش مردان و بانوان کاراته‌کاهایی هستند که فدراسیون هزینه سفر آنها به پاریس را پرداخت خواهد کرد.

هدایت این تیم را در مرحله نخست لیگ جهانی 2016، علیرضا سلیمانی سرمربی پیشین تیم ملی برعهده خواهد داشت و با توجه به اینکه مقدمات اخذ روادید ملی پوشان فراهم شده، با صدور روادید از سوی سفارت فرانسه، کاراته‌کاها ایرانی هفته آینده راهی پاریس می‌شوند.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com