کد خبر ۳۴۹۲۵ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۴

هجدهمین جشنواره شیخ طوسی برگزار می‎شود

دبیر هجدهمین جشنواره شیخ طوسی از برگزاری این مراسم در روزهای 28 و 29 بهمن ماه امسال خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت‎الاسلام علی عباسی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: هجدهمین جشنواره بین‏المللی پژوهشی شیخ طوسی با گستره بین‎المللی این هفته در قم برگزار می‎شود.

وی افزود: مراسم اختتامیه این جشنواره در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 18 و 29 اسفند ماه از ساعت 8:30 در تالار قدس مجتمع عالی امام خمینی(ره) و با حضور شخصیت‎های علمی و حوزوی برگزار می‎شود.

دبیر هجدهمین جشنواره شیخ طوسی با ذکر این مطلب که این جشنواره از قدیمی‎ترین جشنواره‎های پژوهشی حوزه است تصریح کرد: این جشنواره دارای اهدافی از جمله توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش در میان طلاب و شناسایی و تربیت استعدادهای طلاب ایرانی و غیر ایرانی بوده است.

وی پاسخگویی به نیاز های فکری و معنوی دنیای اسلام را از دیگر اهداف جنبی این همایش خواند و گفت: امسال موضوع ویژه‎ای برای همایش در نظر گرفته شد که عنوان این موطلب گفتگوی اسلام و جهان معاصر بود که مرتبط با نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا بوده است.

وی تصریح کرد:  این جشنواره دارای دو بخش فراخوان مقاله و فراخوان آثار بود که در بخش مقاله، 257 اثر از 240 محقق که از 13 ملیت به دبیرخانه ارسال شد.

دبیر هجدهمین جشنواره شیخ طوسی بیان کرد: خوشبختانه در بخش فراخوان مقاله نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی ایجاد شده است.

وی گفت: بخش دیگر این جشنواره، بخش فراخوان آثار بود که در این بخش 660  اثر از 248 محقق ارسال شد که از این تعداد،  106 کتاب چاپ شده، 217 مقاله چاپ شده، 191 پایان نامه ورساله دفاع شده و 146 تحقیق بود.

عباسی تصریح کرد: در این جشنواره از 168 اثر تجلیل خواهد شد که 100 اثر در بخش آثار و 68 اثر در بخش مقاله به عنوان برترین‎ها شناخته شده‎اند و در روز جشنواره نیز از 45 اثر تجلیل به صورت نمادین تجلیل خواهد شد.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com