کد خبر ۳۵۰۲۰ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۶
دبیر جشنواره شیخ طوسی:

۶۶۰ اثر در دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی بررسی شد

دبیر کمیته علمی جشنواره بین المللی شیخ طوسی گفت: ۶۶۰ اثر از این محققان به دست ما رسیده است که ۷۰ اثررا خواهران پدید آورده‌اند و ۴۲۸ اثر را برادران تولید کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت الاسلام و المسلمین مجید خالقی‌پور پیش از ظهر امروز در هجدهمین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی که در مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار داشت: در بخش فراخوان آثار و مقالات آثار خوبی مورد بررسی قرار گرفت که جای تبریک دارد.

دبیر کمیته علمی جشنواره بین المللی شیخ طوسی افزود: در بخش فراخوان آثار بنا داریم هر سال پیشرفت داشته باشیم و بر‌ترین آثار امسال را در حوزه تالیف، ترجمه و سایر موارد انتخاب کردیم و به پدید آورندگان آثار هدیه‌ای تقدیم می‌شود.

وی گفت: امسال از تعداد 497 نفر اثر به جشنواره رسیده است، در بخش فراخوان آثار فقط خانواده المصطفی شرکت دارند و در بخش مقالات از سایر پژوهشگاه‌ها هم می‌توانند ارائه اثر دهند.

خالقی‌پور با اشاره به اینکه آمار پایان نامه‌ها و تحقیق پایانی امسال بیش از این تعداد بوده است گفت: به مدارس اعلام کرده بودیم تنها برگزیدگانشان را برای جشنواره بفرستند و این تنها بخشی از تحقیقات پایانی است که امسال دفاع شده است.

دبیر کمیته علمی جشنواره بین المللی شیخ طوسی افزود: 660 اثر از این محققان به دست ما رسیده است که 70 اثررا خواهران پدید آورده‌اند و 428 اثر را برادران تولید کرده‌اند. از میان این آثار 106 کتاب، 217 مقاله چاپ شده در نشریات، 191 مقاله بوده است.

وی با بیان اینکه از 30 ملیت و 11 زبان برای ما اثر فرستاده‌اند خاطر نشان کرد: برخی ملیت‌ها زبان مشترک داشته‌اند که این آمار به دست آمده است.

دبیر کمیته علمی جشنواره بین المللی شیخ طوسی افزود: در بخش مقالات سیاست ما این بوده است که موضوعی را که در زمانه به روز است انتخاب و مقالات را بر‌‌ همان اساس بنویسند. امسال بر اساس نامه مقام معظم رهبری که در حقیقت بیانگر موضوع مهم جهان اسلام بود جشنواره شیخ طوسی موضوع خود را گفت‌و‌گوی اسلام و جهان معاصر قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در این پیام چند محور مورد بررسی قرار گرفت خاطر نشان کرد: بحث ضرورت شناخت بدون واسطه جهان اسلام، ضرورت نگاه انتقادی به جهان غرب و وامداری تمدن غرب از تمدن اصیل اسلامی از جمله محورهایی بود که از پیام رهبری استخراج شد.

خالقی‌پور با بیان اینکه سیاست ما این بود که از غیر المصطفی هم مقالات خود را ارائه دهند تصریح کرد: علت این است که ما از اندیشه غیر المصطفی هم می‌خواهیم در موضوعات روز استفاده کنیم.

دبیر کمیته علمی جشنواره بین المللی شیخ طوسی افزود: 257 مقاله توسط پژوهشگران پدید آمده که سه ملیت بیشترین حضور را داشتند، در کل 13 ملیت در این جشنواره به ارائه مقاله پرداختند.

وی با بیان اینکه در رتبه‌ها 68 مقاله رتبه به دست آوردند که رتبه 1 تا 5 شایسته تقدیر بودند گفت: سهم طلاب 48 رتبه و 20 رتبه هم مربوط به سایران بوده است که یا دانشگاهیان ایرانی و یا فضلای ایرانی خارج از المصطفی بوده‌اند.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com