کد خبر ۳۴۹۳۶ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۱
سال آینده؛

سرانه فضای سبز قم ۳ متر مربع افزایش می‌یابد

شهردار منطقه چهار قم، افزایش سرانه فضای سبز را از رسالت‌های مجموعه شهرداری دانست و گفت: در سال ۹۵ رشد ۳ متر مربع فضای سبز قم در دستور کار شهرداری قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، مجید متین‌فر شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۱۳ پروژه عمرانی، خدماتی و ترافیکی منطقه چهار قم که در مسجد جواد الائمه(ع) برگزار شد، در سخنانی میلاد حضرت زیبنب(س) و ایام الله دهه فجر را تبریک گفت و یاد و خاطره شهدا، امام شهیدان و نیز شهیدان مدافع حرم را گرامی داشت.

وی با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی ۱۳۵ پروژه عمرانی، خدماتی، ترافیکی و فرهنگی شهرداری با اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال، افزود: امشب با برگزاری مراسم‌هایی در مساجد شهر شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه‌ای هستیم که در این راستا در منطقه ۴ شهرداری افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ زنی ۱۳ پروژه عمرانی، خدماتی و ترافیکی با عتبار ۱۵۶ میلیارد ریال انجام می‌شود.

شهردار منطقه چهار قم با بیان اینکه خداوند در قرآن آورده است که سرنوشت هیچ قومی تغییر پیدا نمی‌کند مگر خود آن قوم بخواهند، تصریح کرد: امام علی(ع) می‌فرماید شهر‌ها وقتی آباد می‌شوند که مردم آن، شهر خود را دوست داشته باشند لذا در اداره و حل مشکلات شهر مردم باید همکاری و همیاری داشته باشند؛ تنها نهادی که نام مردمی بودن را به دنبال دارد شهرداری است.

وی تصریح کرد: شهرداری منطقه چهار قم خصوصیاتی دارد که نسبت به مناطق دیگر خاص و منحصر به فرد است و ما در این منطقه حدود ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار با وضعیت‌های مختلف را اداره می‌کنیم.

بخش‌هایی از منطقه ۴ قم از عقب‌ماندگی مزمن رنج می‌برد
متین‌فر ادامه داد: برخی تصور می‌کنند که منطقه ۴ قم بسیار پیشرفته و توسعه یافته است و مردم هیچ دغدغه شهری ندارند، در حالی که این منطقه با وجود نقاط توسعه یافته اما نقاطی دارد که نسبت به دیگر مناطق قم از عقب ماندگی مزمن رنج می‌برد.

شهردار منطقه چهار قم گفت: با نگرش شهردار قم از اواخر سال و در بودجه سال آینده از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به قم اعتباراتی برای مکان‌هایی که از عقب‌ماندگی رنج می‌برند تخصیص داده شده و با پیگیری‌های انجام گرفته با این تخصیص قسمتی از مشکلات منطقه ۴ برطرف خواهد شد.

وی افزایش سرانه فضای سبز را از رسالت‌های مجموعه شهرداری بر شمرد و افزود: در سال ۹۵ رشد ۳ متر مربع فضای سبز در دستور کار برنامه ریزی شده و جهت تحقق این امر حدود ۹ بوستان و ۷ بوستان جنگلی در دستور کار قرار گرفته است.

متین‌فر با اشاره به راه‌های مواصلاتی و وجود یک رینگ اصلی و یک رینگ فرعی و درجه دو در قم، ابراز داشت: رینگ درجه دو که می‌تواند در بهبود ترافیک شهری مؤثر باشد را تحت عنوان بلوار فردوسی تعریف کرده‌ایم که حدود ۵ منطقه شهری را در بر می‌گیرد که برای اوایل سال ۹۵ احداث بلوار فردوسی حد فاصل خیابان دانیال تا خیابان جمهوری اسلامی در دستور کار قرار دارد.

احداث ۷ پل عابر پیاده در منطقه چهار شهرداری
وی احداث بلوار مرجعیت با طول حدود ۹.۵ کیلومتر را از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهری در دستور کار شهرداری دانست که منطقه ۴ قم را به پردیسان متصل می‌کند.

شهردارمنطقه چهار قم تصریح کرد: امسال با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ۷ پل عابر پیاده در سطح منطقه ۴ به مرحله اجرا درآمده که کارایی نهایی آن در سه ماه سال ۹۵ مشاهده خواهد شد.

وی تفکیک‌ها غیر مجاز برخی زمین داران در گذشته را از مشکلات اصلی شهرداری عنوان کرد و گفت: در گذشته برخی مالکان بدون اینکه سرانه‌های مورد نیاز شهرداری را تأمین کنند به تفکیک اراضی اقدام می‌کردند که بر اساس آن واحد‌های مسکونی احداث و محله‌هایی ایجاد می‌شد لذا کمبود فضاهای مذهبی، ورزشی و فرهنگی در برخی محلات ناشی از این تفکیک‌های غیر مجاز است.

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com