کد خبر ۳۵۳۱۰ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۱
طي يك گفت و گو مطرح شد:

تحقق ۵۰ درصدی بودجه امسال قم/ تأکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام

سید حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم از تحقق ۵۰ درصدی بودجه سال ۹۴ در قم خبر داد و گفت: بودجه قم برای سال آینده ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. ۲۶ درصد بودجه سال آینده قم مربوط به مباحث عمرانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سید حسن رضوی درخصوص بودجه سال آینده قم اظهار داشت: بودجه سال جاری استان قم با احتساب اعتبارات ملی، ماده ۱۸، تملک استانی و سفر مقام معظم رهبری، ۶۰۰ میلیارد تومان بود که ۵۰ درصد آن محقق شد و اگر شرایط دولت مطلوب باشد احتمال دارد ۱۰ درصد دیگر اعتبار نیز تا پایان سال محقق شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ درصد بودجه سال آینده قم مربوط به مباحث عمرانی است، گفت: این بودجه نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم، عنوان کرد: در کل ۸۰ میلیارد تومان بودجه جاری استان قم بوده و سال آینده بودجه قم ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تصریح کرد: سرفصل‌های مهم بودجه سال آینده اتمام پروژه‌های نیمه تمام ملی در سفر ریاست جمهوری به قم و ۳۷ پروژه دیگر همچون پروژه آبگیری سد کوچری، اتمام بیمارستان فرقانی و دانشگاه حضرت معصومه(س) است.

اختصاص ۶۵ میلیارد تومان برای آب قم
رضوی ابراز کرد: برای تکمیل پروژه آبرسانی به قم ۱۵ میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شده و برای اتمام سد، تونل‌ها و کارهای باقی مانده در حوزه آب قم ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی بیان داشت: در برنامه ششم توسعه توجه به معادن و زیرساخت‌ها، گردشگری و توریست درمانی، استقرار صنایع جدید در هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آماده تولید، منطقه ویژه سلفچگان و افزایش سرانه تخت بیمارستان‌ها به میزان ۲ برابر فعلی در استان قم دیده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم ابراز کرد: برای ایجاد زیرساخت‌های زیارتی طی دو سال گذشته ردیف ملی و استانی در بودجه تخصیص یافته بود که به دلیل مشکلاتی محقق نشد و امیدواریم در سال آینده بودجه آن محقق شود.

بیش از ۴۰ پروژه در قم قابل واگذاری به بخش خصوصی است
وی با اشاره به اینکه برای شکوفایی اقتصادی در استان قم ارتقای سرمایه و تکمیل تکنولوژی صنایع استان قم در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به شرایط فعلی قم، با هماهنگ شدن مسئولان استانی و جذب سرمایه گذار می‌توان صنایع را راه اندازی کرد و جهشی در اقتصاد استان قم ایجاد شد.

رضوی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت استفاده از بخش خصوصی است و در تبصره ماده ۲۷ امکانات خوبی عنوان شده است و بسیاری پروژه‌های درحال ساخت و بهره برداری شده قابل واگذاری به بخش خصوصی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم ادامه داد: در استان قم بیش از ۴۰ پروژه شناسایی شده که قابل واگذاری به بخش خصوصی است و اگر بخش دولتی بخش خصوصی را رقیب خود نداند تحول عجیبی در کشور و استان رخ می‌دهد.


 

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com