کد خبر ۳۴۹۶۰ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۹
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم:

حضور پرشکوه مردم در انتخابات اقدامی استراتژیک و راهبردی است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت:حضور پرشکوه مردم در انتخابات باعث افزایش مشروعیت و اقتدار نظام اسلامی می شود و این گونه حضور مردم اقدامی استراتژیک و راهبردی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، عطاء الدین قاسمی روز سه شنبه در نشست معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با دبیران تشکل های دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی قم بیان داشت: با توجه به بافت جمعیتی ،نسل جوان خود را بزرگترین سرمایه خود می بینیم و کسانی که تشکل های اجتماعی، سیاسی و علمی تشکیل می دهند فرهیختگان دانشگاهی هستند و با روحیه ایده آل خواه و با مطالبه گری فعالیت می کنند.


وی ابراز داشت: جمعی که در قالب تشکل فعالیت می نمایند، سرمایه اجتماعی را شکل می دهند و در کنار سرمایه مادی و قدرت نظامی هر کشور، سرمایه اجتماعی نیز مطرح است که شامل اعتماد، مشارکت و رضایت است و اگر جمعی به نمایندگی از افکار عمومی بخشی از مطالبات جامعه را پیگیری کنند، نظام به آن تشکل اعتماد و در تصمیم گیری ها از مشارکت آنها استفاده می کنند.


وی افزود: تشکل های دانشجویی مایه افزایش و ارتقای سرمایه اجتماعی هستند و در نظامی که بر حمایت مردم پی ریزی شده است می توانیم با این حمایت از گردنه های دشوار عبور کنیم.


قاسمی ادامه داد: دانشجویان از گروه های مرجع و تاثیرگذار هستند که در بسیاری از مسائل سیاسی پیش روی نظام حضور داشته اند و هم چنان باید این پیشرو بودن را ادامه دهند.


وی بیان داشت: دولت یازدهم مشی مشارکت همه مردم در صحنه را دارد و با تهدید و ایجاد محدودیت نمی توان مملکت را اداره کرد و هرچه فضا را باز کنیم و آزاد اندیشی برقرار شود جوانان ایران که ایده آل خواه هستند کمتر دچار آسیب های اجتماعی می شوند.


وی تاکید کرد: اگر می خواهیم آسیب های اجتماعی در کشور کم شود باید زمینه های مشارکت و فعالیت نسل جوان را ایجاد کنیم و شور جوانی در قالب تشکل های قانون مند نمود و بروز داشته باشد تا به راه نامناسبی نرود.


در این جلسه جمعی از مسئولان و نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی قم به بیان دیدگاه های خود در زمینه انتخابات هفتم اسفند ماه پرداختند.


آنان همچنین گزارشی کوتاه از فعالیت تشکل دانشجویی خود در سال تحصیلی جاری دانشگاه ها را به احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ارائه کردند.


نمایندگان تشکل های دانشجویی هم چنین ضمن تاکید بر حضور پرشور دانشجویان در عرصه انتخابات راهکارهایی را برای حضور حداکثری دانشجویان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بیان نمودند.


دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجسل خبرگان رهبری روز هفتم اسفندماه آینده برگزار می شود.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com