کد خبر ۳۵۰۳۳ انتشار : ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷
رئیس ستاد انتخابات استان قم:

۷۶۸ هزار و ۷۳۰ نفر در قم واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند

رئیس ستاد انتخابات استان قم با بیان اینکه براساس اطلاع وزارت کشور امسال ۷۶۸ هزار و ۷۳۰ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند گفت: به‌دلیل مسائلی مثل مهاجرت نیز آمار رای اولی‌ها بین ۴۵ هزار تا ۵۰ هزار نفر پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، احد جمالی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ستاد انتخابات استان قم از اردیبهشت‌ماه امسال فعالیت خود را با 6کمیته آغاز کرده است، اظهار داشت: استان قم تنها کلانشهر با یک حوزه انتخابیه  است که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 612 شعبه اخذ رای با 79 صندوق سیار در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان قم افزود: تعداد شعب اخذ رای در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی 39 صندوق و نسبت به انتخابات ریاست جمهوری 29 صندوق اضافه شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به اینکه بیشتر صندوق‌های سیار روستایی هستند، عنوان کرد: براساس آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته از چیدمان صندوق‌های اخذ رأی در دورهای قبل تلاش شده تا حد‌امکان در راستای جلوگیری از حواشی و شبهات صندوق‌ها ثابت باشد.

وی با بیان اینکه براساس اطلاع وزارت کشور امسال 768 هزار و 730 نفر واجد رای هستند تصریح کرد: به جهت مسائلی مثل مهاجرت نیز آمار رای اولی‌ها بین 45 هزار تا 50 هزار نفر پیش بینی شده که متولدین 7 اسفندماه 1376 به قبل را شامل می‌شود.

جمالی با اشاره به اینکه حدود 14هزار نفر کار اجرا و بازرسی انتخابات  را عهده‌دار هستند تصریح کرد: به ازای هر 3 صندوق هر نامزد انتخاباتی می‌تواند 1 نماینده پای صندوق رای داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات قم با اشاره به اینکه میزان مشارکت در انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی 67 و نیم درصد بوده است خاطرنشان کرد: ساعت انتخابات از 8 صبح تا 18 است که در صورت لزوم بنا به تشخیص ستاد انتخابات استان و وزارت کشور این زمان تمدید می‌شود.

به گفته وی، یک میلیون و 600 هزار تعرفه برای دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در قم دریافت شده است.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com