کد خبر ۳۴۹۶۹ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵
با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی؛

۶ زمین ورزشی در قم به بهره‌برداری رسید

6 زمین روباز ورزشی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در شهرک پردیسان قم مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، مراسم بهره‌برداری از ۶ زمین روباز ورزشی در شهرک پردیسان قم ظهر سه‌شنبه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سید مهدی صادقی استاندار قم برگزار شد.

در این مراسم که سید مناف هاشمی معاون وزیر ورزش و جوانان و حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در آن حضور داشتند زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال و زمین تنیس خاکی به طور نمادین توسط رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

زمین‌های روباز بسکتبال، هندبال، والیبال و اسکیت دیگر زمین‌های مجموعه ورزشی شهدای مدافع حرم را تشکیل می‌دهند که در شهرک پردیسان قم واقع شده است.

در مراسم ویژه بهره برداری از این اماکن ورزشی، علی لاریجانی طی سخنانی با تجلیل از مقام شهدای مداقع حرم اظهار داشت: در کشور حدود ۴ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی کلنگ زده شده وجود دارد و خبری از بودجه و پول برای اجرا و تکمیل آن‌ها نیست.

وی افزود: در بخش طرح‌های عمرانی ورزشی، باید شرایطی فراهم شود که پروژه‌ها با کمک مردم تکمیل شود به طوری که یا بخش خصوصی وارد کار شود و یا خیرین در این زمینه کمک حال ورزش کشور باشند.

معاون وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم گفت: مجلس ۶ ظرفیت قانونی به ما داده که تلاش کرده‌ایم از این ظرفیت‌ها برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استفاده کنیم.

سید مناف هاشمی اظهار داشت: بودجه وزارت ورزش و جوانان در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان بود اما در سال ۹۵ به هزار میلیارد تومان رسیده گرچه نیازهای حوزش ورزش بیش از این است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم نیز در سخنانی، رویکرد توسعه عدالت محور و رشد ورزشی در مناطق کمتر برخوردار را مورد توجه قرار داد و گفت: اعتبار زمین‌های روباز ورزشی شهرک پردیسان ۱۱ میلیارد ریال است که از اعتبارات سفر رئیس جمهور تامین شده است.

حسن عابدی افزود: سرانه ورزشی شهرک پردیسان ۳۵ سانتی متر بوده که با این ۶ زمین روباز به ۴۵ سانتی متر می‌رسد ضمن اینکه این آمار برای استان قم ۴۲ سانتی متر است که با بهره برداری از پروژه‌های آینده به ۴۷ سانتی متر خواهد رسید.

 

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com