کد خبر ۳۵۰۲۱ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰
دبیر هفدهمین همايش کتاب سال حوزه مطرح كرد:

۱۳ اثر به عنوان آثار برگزیده هفدهمین همایش کتاب سال حوزه

دبیر هفدهمین همايش کتاب سال حوزه گفت: در هفدهمین کتاب سال حوزه و پس از داوری‌های انجام شده از میان ۹۱۱ اثر ۳۹ اثر به عنوان آثار کاندیدای برگزیده که از این میان ۱۳ اثر برگزیده و ۸ اثر شایسته تقدیر شدند و یک ناشر برگزیده و ۴ ناشر شایسته تقدیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت الاسلام مهدی حقی پیش از ظهر امروز در همایش کتاب سال حوزه که در سالن همایش مدرسه علمیه امام موسی کاظم برگزار شد، اظهار داشت: 911 کتاب و پایان نامه به دبیرخانه کتاب سال حوزه ارسال شد که این آثار توسط 330 داور مورد ارزیابی قرار گرفت و آثار برگزیده پس از تحقیق و بررسی انتخاب شد.

دبیر هفدهمین همايش کتاب سال حوزه گفت: از میان 911 اثر 253 اثر به مرحله بعد راه پیدا کرد که 23 درصد آثار به علوم انسانی پراخته است و 9 اثر برگزیده در زمینه علوم انسانی است.

حقی بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته آثار قرآنی و تفسیری با کسب 75 امتیاز رتبه اول را به خود اختصاص دادند، در هفدهمین کتاب سال حوزه و پس از داوری‌های انجام شده از میان 911 اثر 39 اثر به عنوان آثار کاندیدای برگزیده که از این میان 13 اثر برگزیده و 8 اثر شایسته تقدیر شدند و یک ناشر برگزیده و 4 ناشر شایسته تقدیر شدند.

وی با اشاره به محتوای آثار ارسالی به دبیرخانه کتاب سال حوزه بیان کرد: 22 درصد آثار ارسال شده به همایش امسال در حوزه علوم انسانی است و 9‌درصد اثر بر‌تر مربوط به این حوزه است که در رشته‌های حقوق و سیاست و روانشانی آثار چشم گیری به دبیرخانه ارسال شده است.

دبیر هفدهمین همايش کتاب سال حوزه با اشاره به لزوم حمایت از آثار پژوهشی در حوزه علمیه بیان کرد: 253 اثر از مجموعه آثار ارسال شده وارد مرحله اصلی داوری‌ها شده است که از مرحله اول گذشته‌اند که 62 درصد این آثار پژوهشی هستند و تولید علم نیز از آثار پژوهشی ایجاد می‌شود.

حقی گفت: از میان آثار بر‌تر هفدهمین همایش کتاب سال حوزه 5 اثر پایان نامه و 34‌اثر کتاب است که همه پایان نامه‌ها در سطح 4 حوزه است.

وی با بیان اینکه مدارس علمیه در زمینه تولید مقالات علمی فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند، تصریح کرد: در زمینه مقالات 130نشریه علمی در سراسر کشور توسط حوزویان منتشر می‌شود که این نشریات 2500 مقاله علمی تولید می‌کنند که قصد داریم تا بهترین مقالات را شناسایی کرده و بهترین نشریه را نیز انتخاب کنیم.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com