کد خبر ۳۴۶۵۱ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۲
حجت‌الاسلام پناهیان مطرح كرد:

تشكيل تروريست های تكفيری حاصل نادانی مذاكره كنندگان غربی

تیم مذاکره‌کننده غربی نادان بوده که با درست کردن تروریست‌های تکفیری، لشکر جهانی مقاومت را ایجاد کرده اما اگر جمهوری اسلامی 10 برابر بودجه‌های کشورهای منطقه را هزینه می‌کرد نمی‌توانست به این لشکر برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان سه‌شنبه شب در مراسم گرامیداشت دهه فجر که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان قم در مسجد زین‌العابدین(ع) برگزار شد، با تاکید بر اینکه برخی از افراد نسبت به وعده‌های الهی ایمان ندارند، اظهار کرد: میزان اعتقاد ملت به وعده‌های الهی در اوج سختی‌ها مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان باید نسبت به یاری خداوند امیدوار باشد، اضافه کرد: برای یاری رساندن به نصرت‌های الهی باید در جایگاه بالایی از ایمان قرار داشته باشیم.

این استاد سطوح عالی حوزه خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی طی دو سال آخر دولت دهم و دو سال اخیر بر یادآوری کردن نصرت الهی به مسئولان تاکیدات بسیاری داشته‌اند، ایمان امام خمینی(ره) به نصرت الهی یکی از ویژگی‌های اصلی ایشان نسبت به دیگر انقلابیون بوده است.

وی از رشادت‌های امام خمینی(ره) در مقابله با رژیم شاهنشاهی یاد کرد و گفت: شخصیت‌های بسیاری ویژگی‌های امام خمینی(ره) را در خود جای داده بودند اما میزان اعتقاد امام خمینی(ره) به نصرت الهی شجاعت ویژه‌ای را برای ایشان به دنبال داشته است.

پناهیان درایت و تدبیر درست را از دیگر ویژگی‌های امام خمینی(ره) برشمرد و افزود: اگر انسان به وعده‌های الهی ایمان داشته باشد دشمن را به شمار نمی‌آورد، افرادی که به نصرت الهی ایمان نداشته باشند از عقلانیت الهی محروم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ایمان مقوله‌ای عقلانی و واقع‌بینانه است، تصریح کرد: رهبران سیاسی جامعه باید جلوی چشم خود را نگاه کنند و اگر ایمان به نصرت الهی نباشد نمی‌توانیم جلوی چشم خود را ببینیم، به همین علت با به حساب آوردن دشمن به او باج داده و برنامه‌ریزی‌های غلط را انجام می‌دهیم.

پناهیان یادآور شد: 13 آبان سال گذشته اعلام کردم که باید به تیم مذاکره‌کننده دو برابر حقوق داده شود زیرا این افراد با غربی‌ها مذاکره می‌کنند به همین علت با رویکردی مثبت از این تیم طرفداری می‌کنم.

این کارشناس مسائل دینی و سیاسی حرم اهل بیت(ع) را نقطه حساس شیعیان جهان خواند و بیان کرد: تیم مذاکره‌کننده غربی نادان بوده که با درست کردن تروریست‌های تکفیری، لشکر جهانی مقاومت را ایجاد کرده اما اگر جمهوری اسلامی 10 برابر بودجه‌های کشورهای منطقه را هزینه می‌کرد نمی‌توانست به این لشکر برسد زیرا تخریب قبور ائمه اطهار(ع) سبب قیام عاشقان اهل بیت(ع) برای نابودی استکبار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فسادهای شبکه‌های ماهواره‌ای اثرات خود را از دست داده است، عنوان کرد:‌ دشمن جمعیت عاشق حرمین را بارها مشاهده کرده اما باز هم به این نقاط حساس حمله می‌کند، بر اساس تعابیر اهل بیت(ع) خداوند دشمنان اسلام را از احمق‌ها قرار داده و امیدواریم در میان مومنین فردی نباشد که دشمنان را قدرتمند بداند.

پناهیان از وضعیت ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و ادامه داد: بر اساس گفته امام خمینی(ره) دفاع مقدس از الطاف خفیه الهی بوده که سبب رشد ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف شده است.

وی با اشاره به رخدادهای کربلا و به شهادت رساندن فرزندان امام حسین(ع) عنوان کرد: یزید سند جنایات خود را در شهرهای مختلف به نمایش گذاشت و با این اقدام فدائیان بسیاری را به راه امام حسین(ع) هدایت کرد.

این استاد حوزه با بیان اینکه افرادی که به ایمان الهی اعتقاد دارند به دشمن باج نمی‌دهند، اظهار کرد: باید از دید ترحم با دشمنان اسلام مقابله کرده نه اینکه از آنها ترس داشته باشیم البته این تعابیر به این معنا نیست که ملت برای مقابله با دشمن برنامه‌ریزی نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه با روحیه خودباختگی نمی‌توان مقابل دشمن ایستادگی کرد، گفت: حماقت دشمن مقابل چشم است اما برخی نمی‌توانند این حماقت‌ها را باور کنند، تروریست‌ها موجب شدند که اسلامی قوی در منطقه ایجاد شود در صورتی که برخی هرگز حاضر نیستند باور کنند که دشمنان اسلام احمق هستند به همین علت از آنها حساب می‌برند.

پناهیان ایمان به کتاب الهی را از مصادیق ایمان برشمرد و اضافه کرد: انسان بدون ایمان بی‌عقل است، در انتخابات جاری باید به افرادی که عقل زیادی دارند رأی دهیم و افراد برای سیاستمداری نیاز به ایمان و تدبیر دارند.

وی اظهار کرد: برخی از کشورهای ابر قدرت از جمله چین با فرانسه برای خرید تکنولوژی هواپیما مذاکره کردند و اکنون این هواپیماها را تولید می‌کنند، روسای جامعه اسلامی باید تدبیر داشته باشند زیرا به دشمنی که ناتوان است نباید باج دهیم.

پناهیان از ظرفیت‌های بیداری اسلامی در منطقه یاد کرد و ادامه داد: کشورهای مختلفی با نظام اسلامی در ارتباط هستند که می‌توانیم در عرصه اقتصادی با آنها ارتباط داشته باشیم، 10 سال گذشته که ارتش منطقه‌ای ایران اسلامی نمایان نبود رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که باید ایران را به عنوان ابرقدرت پذیرفت.

وی به رخدادهای ایران قبل از انقلاب اشاره و مطرح کرد: در دوران دفاع مقدس امام خمینی(ره) به وعده‌های نصرت الهی ایمان داشتند به همین علت ایران را در گروه ابرقدرت‌های دنیا می‌دانستند.

وی ایمان نداشتن به نصرت الهی را بزرگ‌ترین ضعف دانست و تصریح کرد: ایمان به نصرت الهی درایت و شجاعت مومن را افزایش داده و دشمن ناتوان را حقیر نمایش می‌دهد.

پناهیان ادامه داد: دشمن در مقابل نظام اسلامی حقیر است به همین علت حساب سیاستمداران ایران اسلامی همانند پرندگانی است که در دام افتاده و اگر همه باهم پرواز کنند می‌توانند دام دشمن را بردارند.

وی به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در مورد انتخابات اشاره کرد و گفت: بر اساس سخنان رهبری باید به لیست‌ها رای دهیم، افرادی که به غرب ایمان دارند به نصرت الهی ایمان ندارند به همین علت نمی‌توانند حماقت‌های دشمن را ببینند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در عرصه‌های نظامی به دستاوردهای بسیاری رسیده است، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان با تجهیزاتی مقابل نیروهای بعثی مقاومت کردند که دشمن تصور پیروزی ایران را هم نمی‌کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس محاسبات مادی ایران اسلامی ابر قدرت است، عنوان کرد: مردم شایسته‌تر از این هستند که اکنون با این وضعیت معیشتی زندگی خود را سپری کنند.

پناهیان از سخنان آیت‌الله بهجت در مورد اداره کردن جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: برخی در مسیر تضعیف پیروزی‌ها و روحیه مردم انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند، امیدواریم این انتخابات مورد رضایت حضرت ولی عصر(عج) قرار گیرد و اگر افراد نالایق در انتخابات رای بیاورند مقدمه نفاق است.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com