کد خبر ۳۵۱۰۲ انتشار : ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۷
مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث:

نخستین جشنواره بین‌المللی شیخ کلینی در قم برگزار می‌شود

مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث گفت: نخستین جشنواره بین‌المللی شیخ کلینی (ره) 19 اردیبهشت‌ماه سال 95 با حضور جمعی از علما،‌ بزرگان و محدثان در قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت‌الاسلام فرهاد عباسی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی از برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی شیخ کلینی (ره) خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره 19 اردیبهشت‌ماه سال 95 با حضور محدثین، ‌پژوهشگران و بزرگان حوزه‌های علمیه در قم برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه شیخ کلینی (ره) از علمای بزرگ جهان اسلام و شیعه به شمار می‌رود، ‌تصریح کرد: با توجه به تلاش مجدانه‌ای که از سوی این عالم بزرگ برای گردآوری احادیث صورت گرفته است می‌توانیم بگوییم جامعه اسلامی حیات طیبه خود را مدیون این عالم بزرگوار است.


این مسئول با اشاره به فراخوان این جشنواره اضافه کرد: در این فراخوان از طلاب حوزه‌های علمیه خواسته شده است که آثار و مقالات خود را در موضوعات معارف و علوم حدیث به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.


عباسی آخرین فرصت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را تا 15 اسفندماه سال جاری ذکر کرد و افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا فرصت اعلام شده می‌توانند آثار خود را به نشانی قم، خیابان صفاشهر پلاک دو، پژوهشکده علوم حدیث ارسال کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت این موسسه اشاره کرد و ادامه داد: این مرکز با هدف توجه جدی به مباحث علوم حدیث و تربیت طلاب محدث و همچنین ایجاد محلی برای گردهمایی نخبگان حوزه برای سیاست‌گذاری در زمینه حدیث در سال 82 تاسیس شد.


مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث با اشاره به عملکرد این موسسه تصریح کرد: 600 مدرس صحیفه سجادیه در کشور تربیت شدند که به تدریس اهتمام دارند، همچنین 25 درس صحیفه سجادیه و اصول کافی در حوزه علمیه قم برگزار شده است.


عباسی همچنین نوآوری‌ها و تولید شاخه‌های گوناگون در دانش‌های حدیثی را از جمله اقدامات این موسسه دانست و گفت: پژوهشکده حدیث استانداردهای روشی و محتوایی در علوم و معارف قرآن و حدیث را تدوین کرده و به مرحله اجرا در آورده است.


وی خاطرنشان کرد: نشست‌های علمی نقد نوشته‌های حدیثی و تولید دانش تخریج شیعی برای نخستین‌بار از ثمرات مفید پژوهشکده حدیث به شمار می‌رود.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com