کد خبر ۳۵۳۳۸ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۲
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم:

ظرفیت پارکینگ خودرو در قم ۲ برابر می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه تا دوسال آینده ظرفیت پارکینگ خودرو تا ۱۱ هزار دستگاه خواهد رسید، گفت: با ساخت ۴ پارکینگ تا دو سال ظرفیت پارکینگ خودرو در قم دو برابر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حسین شعبان‌زاده با اشاره به اینکه در بحث پارکینگ در قم کمبود احساس می‌شد، اظهار داشت: پارکینگ‌های سطح شهر در حال حاضر حدود 5200 خودرو ظرفیت دارد که به همین دلیل احداث پارکینگ‌های جدید در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه 4 پارکینگ تا 2 سال آینده در شهر قم به بهره برداری می‌رسد، افزود: با ساخت این پارکینگ‌ها ظرفیت پارکینگ قم دو برابر خواهد شد و تا حدود 11 هزار خودرو ظرفیت پارک خودرو خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پارکینگ شهید فاطمی حدود 3 هزار خودرو ظرفیت دارد، افزود: پارکینگ شرقی حرم مطهر هم با ظرفیت 400 خودرو قبل از عید نوروز به بهره برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: پارکینگ الزهرا(س) و پارکینگ مقابل شهرداری هم هر کدام 400 خودرو ظرفیت دارند که در حال حاضرعارضه سنجی همه این پارکینگ‌ها و مطالعات فاز یک پارکینگ طبقاتی الزهرا انجام شده است.

شعبان‌زاده با اشاره به اینکه 30 درصد تملک پارکینگ الزهرا(س) باقی مانده است، افزود: با انجام شدن این 30 درصد تملک هم مطالعات فاز دو پارکینگ آغاز شده و وارد بحث ساخت می‌شویم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه پارکینگ طبقاتی شهید فاطمی در خیابان صفائیه عارضه سنجی و گودبرداری شده است، بیان کرد: پارکینگ شهید فاطمی در خیابان شهید فاطمی می‌تواند برای روان سازی ترافیک این منطقه مفید باشد که با همکاری شهرداری و بخش خصوصی در دست انجام است.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com