کد خبر ۳۵۴۱۴ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

خانواده شهدای مدافع حرم زیر پوشش خدمات بنیاد شهید قرار می‌گیرند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: خانواده شهدا و ایثارگران مدافع حرم زیر پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سید جواد هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست  خبری به مناسبت 22 اسفندماه که به عنوان روز شهید نامگذاری شده است، با اشاره به جایگاه خانواده‌های شهدا و ایثارگران اظهار کرد: خانواده‌های شهدا و ایثارگران بدون هیچ چشم‌داشتی امید به مودت و محبت مردم دارند.

وی با تاکید بر ضرورت رسیدگی به امور خانواده‌های شهدا گفت: اشتغالزایی و تأمین تسهیلات رفاهی و مسکن از جمله مواردی است که باید برای رفع مشکلات خانواده‌های شهدا مورد توجه باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به لزوم حضور خانواده‌های شهدا در مدارس و ادارات و تبیین جایگاه و رشادت‌های شهدا در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی شهادت یعنی از خود گذشتگی و خود را برای دیگران فدا کردن و جایگاه و مقام والای امروز شهدا به همین خاطر است.

وی با تاکید بر اینکه سیره شهدا باید در متن جامعه جاری باشد، خاطرنشان کرد: باید مفاهیم شهادت را طوری در جامعه ترسیم کنیم تا بتوانیم جوابگوی شهدا و رشادت‌های آنان باشیم.

هاشمی ادامه داد: امروز شهدا از ما انتظار استکبارستیزی و حمایت از مظلومان دارند، چراکه استقلال و امنیت امروز کشور مدیون خون شهدا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم به موج جدید بیداری اسلامی با هدایت مقام معظم رهبری در منطقه اشاره کرد و افزود: عربستان هزینه زیادی کرده تا فرهنگ ایثار و شهادت را از بین ببرد و در یک کلام اسلام را از میان بردارد و دشمنی آن‌ها تنها با ایران نیست.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های 22 اسفندماه به عنوان روز شهید در استان قم اشاره کرد و افزود: 22 اسفند باید به جنبشی مردمی همانند حماسه 22 بهمن تبدیل شود تا شاهد حضور مردم در صحنه برای گرامیداشت یاد شهدا باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به وجود بیش از 5 هزار شهید در این استان خاطرنشان کرد: همدلی و همزبانی در بین شهدا موج می‌زد و امروز نیز مردم باید با همین رسم و رفتار، در این ایام به شهر رنگ و بوی شهادت بدهیم.

وی ضمن تاکید بر ضرورت ترویج گفتمان شهدا در جامعه اظهار کرد: بنیاد شهید استان همزمان با ایام روز شهید برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته که از آن جمله برگزاری همایش ائمه جماعات استان، دیدار خانواده‌های شهدا با مراجع عظام تقلید، برگزاری دعای کمیل، ندبه و سمات با حضور خانواده شهدا، ارائه برنامه‌های روز شهید در شورای اداری استان، برگزاری طرح سپاس از خانواده‌های شهدا در ادارات، برگزاری صبحگاه توسط سپاه علی بن ابیطالب(ع) در گلزار شهدا، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا با حضور بیش از 2 هزار دانش آموز استان، تجدید میثاق با شهدا، کاشت نهال به نام شهدا و برگزاری همایش روز شهید در مجتمع امام خمینی شهدا است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از این پس خانواده تمام شهدای مدافع حرم نیز زیرمجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: در حال حاضر 5 هزار و 430 شهید در استان داریم که 114 نفر از آن‌ها شهدای مدافع حرم هستند و در نظر داریم تمام خانواده شهدا و ایثارگران مدافع حرم را زیر پوشش خدمات بنیاد شهید بگیریم.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر نقش مردم در بزرگداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: امیدواریم ایام روز شهید با حضور مردم و خانواده‌های شهدا همچون ایام خاص دیگر سال به یک جلوه حضور حماسی تبدیل شود.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com