کد خبر ۳۵۴۶۵ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۴

معاون استاندار قم: رعایت استاندارد توان رقابتی تولید کنندگان را افزایش می دهد

معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: رعایت استاندارد در واحدهای صنعتی توان رقابتی تولید کنندگان را در بازارهای داخلی و بین المللی افزایش می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، محسن بهشتی روز دوشنبه در همایش استاندارد سازی استان قم با اشاره به خواست افراد جامعه برای استفاده از کالاهای باکیفیت افزود: در راستای افزایش مقوله استاندارد سازی در بخش های مختلف، بر اساس تصمیم هیات دولت، کارگروه استاندارد سازی به مجموعه شورای برنامه ریزی استان قم که عالی ترین نهاد تصمیم گیر در سطح استان است اضافه شد.


وی ادامه داد: حمایت دولت از موضوع استانداردسازی نشان دهنده تاثیری است که این مقوله در تولید کالاهای با کیفیت و در نتیجه ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان کشور دارد.


وی با اشاره به لزوم همکاری نهادهای خصوصی با دستگاه های دولتی در مقوله استاندارد سازی بیان کرد: در تدوین مقررات استاندارد و بومی ساختن آنها باید از نظرهای تولید کنندگان و صاحبان واحدهای صنعتی که سال ها در زمینه های اقتصادی فعالیت کرده اند استفاده کرد.


بهشتی گفت: با توجه به سیاست های توسعه کشور، رعایت استاندارد در تولید کالاهای داخلی و ارتقاء جایگاه ایران در این زمینه اهمیت بسیاری دارد.


وی با اشاره به اینکه رعایت استانداردها در تولید کالای ایرانی باید به یک فرهنگ ملی تبدیل شود افزود: تولیدکنندگان نباید پس از به دست آوردن جایگاه مناسب در بازار کیفیت کالای خود را کاهش دهند، چراکه این کار باعث از دست رفتن توان رقابتی آنها با سایر تولید کنندگان در بازارهای داخلی و خارجی می شود.


رئیس کارگروه اساندارد سازی استان قم ادامه داد: تا کنون یک جلسه از این کارگروه در استان برگزار شده است و کمیته های مختلف زیر مجموعه آن ماموریت یافتند مسائل حوزه استاندارد سازی را به صورت تخصصی بررسی و نتیجه های آن را جهت تصمیم گیری به جلسه کارگروه ارائه کنند.


بهشتی گفت: با تشکیل این کارگروه ها، نظرها و پیشنهادهای خوبی به سازمان استاندار ارائه خواهد شد که پس از بررسی و ضابطه مند شدن قابلیت اجرا در واحدهای خدماتی، تولیدی و صنعتی را پیدا خواهد کرد.


این همایش با همکاری انجمن مدیران کیفیت استان قم در اداره کل استاندارد استان قم برگزار و در آن تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی قم و اداره کل استاندارد استان تبادل شد.


همچنین از کارشناسانی واحدهای تولیدی و خدماتی که در جهت ارتقاء جایگاه استاندارد سازی استان قم در صحنه ملی و بین المللی تلاش می کنند تقدیر به عمل آمد.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com