کد خبر ۳۵۴۶۸ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۳
مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای قم خبر داد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۴۵۰ نفر از معتادان بهبودیافته در قم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از توانمندسازی بیش از ۴۵۰ نفر از معتادان بهبود یافته با فراگیری آموزش‌های مهارتی در یازده ماه امسال خبر داد و گفت: برای کاهش مشکلات مربوط به اشتغال و آسیب‌های اجتماعی باید تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای را جدی بگیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، احمد عطارنیا با اشاره به ارائه آموزش‌های مهادتی به بیش از 450 نفر از معتادان بهبود یافته در قم خبر داد و اظهار داشت: از آنجایی که اشتغال و آسیب‌های اجتماعی به عنوان دغدغه‌های مهم جامعه هستند، برای کاهش مشکلات مربوط به این دو حوزه باید تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای را جدی بگیریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم افزود: گسترش مهارت‌آموزی به جامعه می‌تواند شهروندان را توانمند ساخته و از افراد مستعد جامعه کارآفرین بسازد و با فراهم‌کردن اشتغال زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند.

وی ادامه داد: به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمند‌سازی افراد در معرض آسیب، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، جلوگیری از گرایش به اعتیاد و بزهکاری از آغاز سال تاکنون 465 نفر از معتادان بهبود یافته آموزش‌های مهارتی دیده‌اند. که از این تعداد 8 نفر زن و 457 نفر مرد هستند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم افزود: آموزش مهارت‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد برای این افراد به شمار می‌رود به طوری که پس از کسب مهارت، فرد معتاد پس از رهایی از بند اعتیاد و بازگشت به جامعه به‌دلیل داشتن شغل مجددا به اعتیاد برنگشته و زندگی سالمی در پیش می‌گیرد.

عطارنیا فعالیت آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه آسیب‌های اجتماعی را شامل آموزش معتادان بهبود یافته،‌ آموزش زنان سرپرست خانوار،‌ آموزش زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست، آموزش متکدیان و کارتون خواب‌ها، آموزش برای ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه شهرها، آموزش نوجوانان و جوانان خیابانی، آموزش بیماران صعب العلاج و آموزش معلولان عنوان کرد.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com