کد خبر ۳۵۵۰۸ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
مدیر ورزشگاه یادگار امام قم خبر داد

تجهیز 10 هزار صندلی و چمن ورزشگاه یادگار امام قم برای مصاف صبا و پرسپولیس

مدیر ورزشگاه یادگار امام قم از آمادگی این ورزشگاه برای میزبانی مطلوب و شایسته از دیدار صبای قم و پرسپولیس تهران خبر داد و گفت: کارهای ویژه‌ای روی زمین چمن صورت گرفته تا مسابقه‌ای جذاب را در روز جمعه 21 اسفند شاهد باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، وحید محمدی اظهار کرد: اقدامات گسترده‌ای را از حدود دو هفته قبل آغاز کرده‌ایم و یکی از مهمترین این فعالیت‌ها، شست‌وشوی 10 هزار صندلی ورزشگاه یادگار امام برای رفاه تماشاگران این بازی است.

وی خاطرنشان کرد: آماده کردن امکانات رفاهی دیگر از قبیل بوفه، سرویس‌های بهداشتی، آب آشامیدنی و آنچه که زمینه تماشای یک بازی خوب را فراهم می‌کند نیز انجام شده، ضمن اینکه کارهای ویژه‌ای روی زمین چمن صورت گرفته تا مسابقه‌ای جذاب را در روز جمعه 21 اسفند شاهد باشیم.

استادیوم یادگار امام قم یکی از مجهزترین و زیباترین ورزشگاه‌های کشور
مدیر ورزشگاه یادگار امام قم با بیان اینکه این استادیوم یکی از مجهزترین و زیباترین ورزشگاه‌های کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: تجربه میزبانی دو دوره مسابقات صبا در لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های بزرگ صبا و پرسپولیس در سال‌های قبل را به کار گرفته‌ایم تا بهترین میزبانی را از این بازی داشته باشیم.

وی که به تازگی از کارگاه آموزشی ایمنی و امنیت ورزشگاه‌های فوتبال بازگشته است، اضافه کرد: از سال 1386 که با ابتکار AFC کنفدراسیون فوتبال آسیا برای نخستین بار مسابقات جام باشگاه‌های فوتبال آسیا به لیگ قهرمانان قاره کهن ارتقاء پیدا کرد، این کنفدراسیون نظارتی جدی بر تمامی بخش‌ها برای توسعه فوتبال باشگاهی در آسیا دارد.

محمدی بیان کرد: در همان نخستین ادوار آغاز مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا تیم صبا به عنوان نماینده فوتبال استان قم در مسابقات لیگ قهرمانان قاره کهن حضور یافت و در ورزشگاه یادگار امام قم در سال 1387 میزبان تیم‌های مطرحی همچون پاختاکور ازبکستان، الهلال عربستان و الاهلی امارات بود.

وی یادآور شد: بهره‌برداری از ورزشگاه یادگار امام قم از سال 1386 آغاز شده و این ورزشگاه امسال هشتمین دوره متوالی است که میزبانی بازی‌ها صبای قم در مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا، لیگ برتر فوتبال ایران جام خلیج فارس و جام حذفی یادواره آزادسازی خرمشهر را بر عهده دارد.

مدیر ورزشگاه یادگار امام قم افزود: کنفدراسیون فوتبال آسیا از همان سال نظارت جدی بر ورزشگاه‌های کشورهای زیر مجموعه خود از جمله ایران را آغاز کرد و بر همین اساس با پیگیری‌هایی که توسط اداره کل ورزش و جوانان استان قم صورت گرفت، این ورزشگاه به شکلی زیبا مجهز شد.

حضور در کارگاه آموزشی افسران امنیتی ورزشگاه‌های فوتبال
وی خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر، اکنون ورزشگاه یادگار امام قم به عنوان یکی از زیباترین و مجهزترین ورزشگاه‌های فوتبال در ایران شناخته می‌شود و به قول ناظر AFC از این ورزشگاه می‌توان یکی از شکیل‌ترین ورزشگاه‌های خاورمیانه یاد کرد.

محمدی ابراز کرد: با توجه به اهمیتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تجهیز و زیباسازی ورزشگاه‌های کشورهای مختلف قاره کهن قائل است، در یکی دیگر از اقدامات خود در تعامل با فدراسیون‌های زیر مجموعه خود نظیر فدراسیون فوتبال ایران، برای برگزاری نخستین کارگاه آموزشی افسران امنیتی ورزشگاه‌های فوتبال با حضور مدیران امنیت یوفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه‌ریزی کرد.

وی بیان کرد: با مدیریت سازمان لیگ فوتبال ایران، این سازمان و کمیته امنیت فدراسیون فوتبال نخستین کارگاه آموزشی ایمنی و امنیتی ورزشگاه‌های فوتبال را با همکاری کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کرد و به نمایندگی از قم و به عنوان مدیر ورزشگاه یادگار امام قم در این کارگاه حضور یافتم.

مدیر ورزشگاه یادگار امام (ره) قم افزود: در این کارگاه آموزشی، رئیس فدراسیون، نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ، مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان، مسئولان امنیتی و انتظامی کشور، افسران امنیتی باشگاه‌های لیگ برتر و دسته اول، فرماندهان یگان ویژه استان‌های لیگ برتری، مسئولان حراست استان‌های لیگ برتری، مسئولان حراست وزارت ورزش و جوانان، مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

وی در پایان اظهار کرد: نخستین کارگاه آموزشی ایمنی و امنیتی ورزشگاه‌های فوتبال روز دوشنبه هفته جاری یعنی هفدهم اسفند ماه به میزبانی سالن آمفی‌تئاتر هتل آکادمی ملی فوتبال واقع در ضلع غربی ورزشگاه آزادی تهران، درب ورودی هتل المپیک برگزار شد.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com