کد خبر ۳۵۵۲۲ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۲
رئیس پارک علم و فناوری استان قم خبر داد

فعالیت 35 شرکت دانش‌بنیان در قم

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به تصويب قانون حمايت از شركت هاي دانش بنيان در مجلس شوراي اسلامي و فعاليت 35 شرکت دانش‌بنیان در استان قم گفت: اکنون قم در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان جایگاه دوازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سید حسین اخوان علوی ظهر امروز در مراسم معرفی و آغاز فرآیند توزیع بازی رایانه‌ای «سفر جنجالی» که در سالن همایش رضوان شهرداری قم برگزار شد، به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران اسلامی اشاره و اظهار کرد: قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده تا این شرکت‌ها بتوانند به دستاوردهای مطلوب‌تری در حوزه‌های تخصصی خود برسند.

وی با بیان اینکه 35 شرکت دانش‌بنیان در استان قم فعالیت دارد اضافه کرد: اکنون استان قم در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان جایگاه دوازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم از دغدغه مسئولان ارشد نظام اسلامی به ویژه رهبر انقلاب اسلامی در حوزه جنگ نرم یاد و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفته است که در این فرهنگ بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید می‌شود زیرا فعالیت‌های دانش‌محور می‌تواند ایران را در حوزه‌های مختلف به دستاوردهای مطلوب برساند.

وی با تاکید بر اینکه تکیه بر درآمد فروش نفت نمی‌تواند نظام را به خواسته‌های مورد نظر برساند ادامه داد: سرمایه‌های گسترده در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی از جمله آی‌تی و نانو تکنولوژی وجود دارد که باید نیروهای انسانی متخصص به این عرصه‌ها وارد شده و فعالیت‌های مورد نیاز را انجام دهند.

اخوان یادآور شد: حوزه کسب و کار بازی‌های رایانه‌ای بدون وجود مدیران توانمند، تفکر و ابتکار متخصصان نتیجه‌بخش نخواهد بود به همین علت موسسه‌های فرهنگی و حوزه‌های علمیه می‌توانند پشتیبان مناسبی برای فراهم‌سازی مقدمات این حوزه باشند.

وی با اعلام این خبر که بنیاد ملی نخبگان از بازی سفر جنجالی حمایت می‌کند خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری با استفاده از ظرفیت‌های خود از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند اما باید دستگاه‌های فرهنگی و علمی دیگر نیز در این راستا اقدامات مناسبی را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com