کد خبر ۳۵۵۳۳ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۶
معاون بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای:

تولید بازی «سفر جنجالی» سرآغاز دستاوردهای ملی است

معاون بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه برخی از بازی‌های رایانه‌ای اهداف سیاسی مشخصی دارد گفت: تولید بازی سفر جنجالی سرآغاز دستاوردهای بزرگ ملی است که می‌تواند نظام اسلامی را در حوزه بازی‌های رایانه‌ای به جایگاه‌های بالاتر برساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، هادی کافی ظهر امروز در مراسم معرفی و آغاز فرایند توزیع بازی رایانه‌ای «سفر جنجالی» که در سالن همایش رضوان شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه بعد از برجام تحریم‌های حوزه بازی‌های رایانه‌ای برداشته نشده است، اظهار کرد: تکنولوژی بازی‌های رایانه‌ای فناوری پیشرفته‌ای است که اهداف فرهنگی و اقتصادی بسیاری را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از بازی‌های رایانه‌ای اهداف سیاسی مشخصی دارد، تصریح کرد: درآمد بازی‌های رایانه‌ای در آمریکا از درآمد سینما و موسیقی این کشور بیشتر است و امسال چین در حوزه درآمد بازی‌های رایانه‌ای از کشور آمریکا جلو زده است.

معاون بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به نگاه کشورهای غربی نسبت به درآمد حوزه بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و افزود: بازی کلش‌آف کلنز حدود 5.5 میلیون کاربر در ایران دارد و اکنون این بازی در میان جوانان و نوجوانان نفوذ پیدا کرده است که اهداف فرهنگی صهیونیستی در آن دنبال می‌شود.

کافی به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در مورد اهمیت مقابله با دشمن در عرصه جنگ نرم اشاره کرد و یادآور شد: تولید بازی سفر جنجالی سرآغاز دستاوردهای بزرگ ملی است که می‌تواند نظام اسلامی را در حوزه بازی‌های رایانه‌ای به جایگاه‌های بالاتر برساند؛ برای اینکه حرکت موسسه‌های خصوصی به جریان‌های ملی تبدیل شود باید برنامه راهبردی منسجمی در دستور کار قرار گیرد که این برنامه نیازمند هماهنگی راهبردی دستگاه‌های مختلف است.

وی یادآور شد: ایران در حوزه تکنولوژی و هنری در خاورمیانه و کشورهای اسلامی از نظر کیفی و کمی جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است، اما باید در بخش بازی‌های رایانه‌ای در سطح دنیا به رتبه‌های مطلوب‌تری برسد.

 

منبع:فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com