کد خبر ۳۵۵۲۳ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷

خلاقیت، ابتکار و جذابیت از ویژگی های برجسته کانون های مساجد قم است

معاون فرهنگی هنری ستادعالی کانون های مساجد کشور با اشاره به فعالیت های دبیرخانه کانون های مساجد در قم گفت:کانون های مساجد قم از شاخص ترین و فعال ترین کانون های کشورند و تنوع، خلاقیت، ابتکار و جذابیت از ویژگی های برجسته کانون های مساجد قم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، مرتضی طاهریان معاون فرهنگی هنری ستادعالی کانون های مساجد کشور در حاشیه مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس ستادعالی کانون های مساجد در قم ضمن گرامیداشت سالروز 18 اسفند گفت:در فعالیت های ستاد عالی تمرکز زدایی فعالیت ها از مرکز به استان ها شهرستان ها روستاها یک اصل اساسی است.


وی ادامه داد: در این راستا اکثریت جشنوارها ، همایش ها و رویدادهای ملی و بین المللی در خارج از تهران برگزار می شود.

معاون فرهنگی هنری ستادعالی کانون های مساجد کشور  افزود: به عنوان مثال برنامه ریزی برای بزرگداشت مناسبت های مذهبی از جمله موالید وفیات حضرات معصومین به استان ها واگذار شده است و هر استان مسئول بزرگداشت مقام یکی از حضرات معصومین در گستره کشوری و بعضا بین المللی است از جمله کنگره های امام سجاد درهرمزگان،پیامبر اعظم در کرمان، حضرت زهرا در اردبیل، حضرت علی در لرستان، امام حسن مجتبی درقم، حضرت جواد درگلستان، حضرت سیدالشهداء درزنجان و.....

طاهریان  تصریح کرد: به اذعان کارشناسان در بحث اوقات فراغت از جدی ترین و منسجم ترین مراکز هستیم و در استان ها  همواره برخی از دبیرخانه هایمان به عنوان دستگاه برتر تقدیر می شوند تشکیل ستادهای ملی، استانی، شهرستانی و کانونی اوقات فراغت و انتشار نظام نامه اوقات فراغت از افتخارات این مجموعه است که از جهاتی بی نظیر است.

وی در ادامه  توانمند سازی و حمایت از کانون ها در راستای ایفای نقش ملی و بعضا بین المللی، برگزاری جشنواره فیلم کوتاه طنین در سطح ملی توسط یک کانون، برگزاری سوگواره نگاه سرخ در رشته عکاسی در گستره بین المللی توسط یک کانون، کانون شهید روحی خراسان رضوی به عنوان یکی از قطب های مهم مسابقات کتابخوانی در کشور را از جمله فعالیت های ستاد عالی کانون های مساجد عنوان کرد.


معاون فرهنگی هنری ستادعالی کانون های مساجد کشور در پایان انتشار نظام نامه کتابخانه ها نیز یکی از اقدامات فاخر ستاد دانست و افزود: سایت کتابخانه ها نیز کاملا به روز اطلاعات کتابخانه ها را از مراکز استان ها تا شهرستان ها و مناطق روستایی ارائه می کند.


طاهریان همچنین با اشاره به فعالیت های دبیرخانه کانون های مساجد در قم گفت:کانون های مساجد قم از شاخص ترین و فعال ترین کانون های کشورند و تنوع، خلاقیت، ابتکار و جذابیت از ویژگی های برجسته کانون های مساجد قم است.


وی تاکید کرد: برنامه ها و اقدامات کانون های قم عموما نقش الگویی و تاثیر گذاری بالایی در بین کانون های مساجد کشور دارند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com