کد خبر ۳۵۶۲۸ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۴
در جمع خبرنگاران عنوان شد:

گزارش فرمانده انتظامي قم از سال جاري/دستگيري بيش از 39 هزار نفر، کشف 8.5 تن انواع مواد مخدر

سردار کاظم مجتبایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گزارشي سالانه از وضعيت انتظامي استان قم ارائه داد. كاهش يك درصدي سرقت، دستگيري بيش از 39 هزار نفر، كشف 8.5 تن انواع مواد مخدر در قم به همراه انهدام 37 باند بزرگ تهيه و توزيع مواد مخدر و...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سردار کاظم مجتبایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نگاه پلیس در مرحله اول به مراسم چهارشنبه آخر سال، اجتماعی است و معتقدیم که این مراسم باید اجتماع مدار و محله محور برگزار شود و پلیس اجازه برگزاری این مراسم را در شوارع و خیابان های قم به صورت تجمعی نخواهد داد.


وی از استقرار نیروهای پلیس در چهارشنبه آخر سال در 50 نقطه از شهر قم خبر داد و گفت: پنج نقطه از این نقاط برای پلیس، راهبردی است و پوشش امنیتی و ترافیکی در آن با حجم بیشتر نیروهای پلیس انجام می شود.


مجتبایی اضافه کرد: پیش بینی اقدام های پلیس انجام شده است و امیدواریم مانند سال های گذشته با همکاری مردم چهارشنبه آخر سال بدون خطری داشته باشیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود ، با بیان اینکه طرح ترافیکی نوروز 95 از روز سه شنبه 25 اسفندماه جاری آغاز می شود گفت: این طرح با استقرار نیروها در محورهای مواصلاتی استان تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه می یابد و نیروهای پلیس همکاری لازم را با مسافران خواهند داشت.


مجتبایی با اشاره به اینکه 20 پایگاه سیار نیز برای این ایام در نقاط مختلف استان قم پیش بینی شده است اظهار کرد: در این پایگاه ها اقدام های امنیت اخلاقی، انتظامی و ترافیکی انجام می شود.


وی ، شعار نوروزی ناجا را «پلیس و مردم، نظم و قانونمداری و نشاط بهاری» عنوان و ابراز امیدواری کرد: با حضور گسترده پلیس در تمامی بخش ها، مراکز تفریحی، اقامتی و غیره و همکاری مردم با پلیس بتوانیم امنیت قابل قبول شایسته ای را برای مردم استان قم رقم بزنیم.


وی همچنین به انتخابات هفتم اسفندماه اشاره کرد و گفت: هیچگونه مساله امنیتی در برگزاری این انتخابات نداشتیم و برای نخستین بار امنیت صندوق های اخذ رای فقط توسط پلیس انجام شد که افتخاری بزرگ و برگ زرینی دیگر برای پلیس قم رقم خورد.


انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه امسال برگزار شد.

** کاهش یک درصدی سرقت در قم
فرمانده انتظامی قم در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی استان از اول فروردین ماه امسال تا بیستم اسفندماه جاری گفت: در مجموع تعداد افرادی که در این مدت به دلایل مختلف در قم دستگیر شده اند، 39 هزار و 130 تن بوده اند که نسبت به سال 93 تفاوت چندانی ندارد.


مجتبایی افزود: از بین افراد دستگیر شده، 53 درصد بیکار و 75 درصد کسانی هستند که برای نخستین بار دستگیر می شدند.


وی با بیان اینکه در بخش سرقت، شاهد کاهش یک درصدی در استان هستیم گفت: جرایم خشن مانند سرقت مسلحانه 50 درصد کاهش، سرقت به عنف 30 درصد کاهش، سرقت تحت پوشش 58 درصد کاهش و قتل 35 درصد کاهش نسبت به سال 93 داشته است.

** کشف 8.5 تن انواع مواد مخدر در قم
مجتبایی همچنین گفت: در سال جاری پلیس قم موفق شد 8.5 تن انواع مخدر را در استان کشف و ضبط کند که نسبت به سال 93 شاهد افزایش 72 درصدی کشفیات مواد مخدر هستیم.


وی افزود: بیش از 90 درصد از این کشفیات از خودروهای درحال عبور و ترانزیتی در محورهای مواصلاتی استان قم کشف شده است که این افزایش کشفیات به دلیل مسلط بودن و توان اطلاعاتی پلیس قم است.


وی گفت: در این رابطه 37 باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم و 9 هزار و 289 معتاد نیز از سطح معابر شهر قم جمع آوری شده است.


مجتبایی افزود: اگرچه کشفیات مواد مخدر در استان قم رقم بالایی است اما باید به گونه ای عمل کنیم که مردم آنرا حس کنند و باید در این زمینه معتادان و فروشندگان خرد را از سطح استان جمع آوری کنیم.


وی همچنین به حوزه قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: امسال 225 تن در رابطه با توزیع قاچاق کالا دستگیر شده اند که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده، 358 میلیارد ریال است.

** کاهش هفت درصدی تلفات جاده ای
مجتبایی همچنین با ارائه گزارشی از حوزه تصادفات در سال جاری گفت: در کل تصادفات شاهد افزایش پنج درصدی در استان قم هستیم اما در بحث تلفات جاده ای شاهد کاهش هفت درصدی نسبت به سال 93 می باشیم.


وی اضافه کرد: 10 هزار و 160 تن نیز در این تصادفات مجروح شده اند.


وی در ادامه اظهار کرد: در سال جاری 39 هزار و 452 تن از اتباع غیر مجاز که در سطح استان قم تردد می کردند، شناسایی و دستگیر و به مبادی ذیربط ارجاع داده شده اند.
مجتبایی به حوزه پلیس فتا نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری در حوزه اینترنت و فضای سایبری و تخلفات مختلف در حوزه های سیاسی، اخلاقی و اقتصادی، 170 تن در استان دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شده اند.


وی همچنین گفت: در سال جاری 22 هزار و 210 دستگاه موتورسیکلت به علت تخلف راکبان، توقیق و روانه پارکینگ شده است.


فرمانده انتظامی قم با اشاره به اقدام های خوب بخش مشاوره در کلانتری های استان گفت: در سال جاری خدمات مشاوره ای به 12 هزار و 637 تن که به کلانتری ها مراجعه کرده بودند، انجام شد که از این تعداد 10 هزار و 582 تن مصالحه کردند و پرونده آنها به دادگاه ها ارجاع نشد و قصد داریم در سال های آینده نیز این اقدام ها را گسترش دهیم.


مجتبایی همچنین با بیان اینکه اجتماعی کردن فضای کنترل جرم، امنیت هوشمند و تمرکز بر مسائل سایبری از جمله هدف های پلیس به شمار می آید تصریح کرد: درسال جاری بیش از 70 درصد از هدف های پیش بینی شده پلیس قم محقق شده است.


وی گفت: درسال جاری شاهد کاهش بیش از 50 درصدی جرایم کارکنان پلیس قم هستیم.


وی اعلام کرد: همچنین در آخرین ارزیابی ناجا از فعالیت های پلیس 110 استان های کشور، قم موفق شد رتبه نخست را کسب کند.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com