کد خبر ۳۵۶۳۰ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۶
رئیس اتحادیه قصابان استان قم:

كشتار روزانه 2 هزار دام در استان/ احداث كشتارگاه جاهد

رئیس اتحادیه قصابان استان قم خاطرنشان کرد: در سطح استان قم روزانه 2 هزار دام کشتار می شود در این راستا از نیازهای مهم، در اختیار داشتن کشتارگاهی مجزا برای اتحادیه است تا در ایام تعطیل نیز به خدمت بپرازند.

رئیس اتحادیه قصابان استان قم گفت: واگذاری کشتارگاه جاهد به بخش خصوصی در جهت ساماندهی صنف قصابان موثر است که در این باره انتظار می رود مسئولان تمهیداتی بیندیشند.

علی محمد حسین تبار در مورد تشکیل اتحادیه قصابان گفت:این اتحادیه در اوایل انقلاب اسلامی، اتحادیه اسلامی صنف قصابان زیر نظر سپاه پاسداران تشکیل شد و با صدور پروانه از سوی شهرداری وقت،برنامه های خود را آغاز کرد و همچون سایر آحاد مردم در صحنه های انقلابی حضوری گسترده داشت.

رئیس اتحادیه قصابان استان قم تصریح کرد:اعضای اتحادیه قصابان در زمان جنگ تحمیلی،تامین نیازهای مردم و جبهه ها را در پیش گرفتند و تا به امروز این اتحادیه در خدمت اعضاء و مردم فعالیت های گسترده ای را به ثمر رسانده است.

وی در مورد فعالیت ها و اقدامات اتحادیه اظهارکرد: در گذشته پروانه های قصابی 10 ساله صادر می شد اما با بخش نامه های جدید این پروانه ها هر 5 سال یک بار صادر می شود که در این خصوص در سال 94 در حدود 50 پروانه جدید برای صنف قصابان صادر شده و 10 پروانه در نوبت تمدید قرار گرفته است.

حسین تبار خاطرنشان کرد:در حال حاضر در این اتحادیه 560 پرونده وجود دارد که 400 نفر از اعضاء دارای پروانه فعال هستند.

وی گفت: صنف قصابان از افراد متدین و مردمی به شمار می روند که خوشبختانه با فعالیت خوب اعضاء در جهت خدمت به مردم، با کمترین میزان تخلفات و شکایات مواجه هستیم.

رئیس اتحادیه قصابان استان قم در مورد روند فعالیت این صنف عنوان کرد: قصابان دام های مورد نیاز خود را مطابق با ضوابط بهداشتی و زیر نظر دامپزشکی در جهت ارزیابی سلامت دام از مراکز معتبر همانند دام شهر خریداری می نمایند سپس دام را برای کشتار و سلاخی طبق کارمزدهای تعیین شده به کشتارگاه متنتقل می سازند و گوشت را در مراکز فروش و واحدهای صنفی خود عرضه می کنند.

وی در مورد برخی از مشکلات صنفی بیان کرد: عرضه گوشت در مراکز فروشگاهی یکی از دغدغه های صنف قصابان است در این باره لطمه های زیادی به واحدهای کوچک وارد می شود که امیدواریم با ساماندهی فعالیت مراکز فروشگاهی بتوان از قصابان حمایت کرد.

حسین تبار تصریح کرد: همچنین از مشکلات این صنف، عدم رعایت فاصله صنفی است که لازم است در این باره تمهیداتی اندیشیده شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سطح استان قم روزانه 2 هزار دام کشتار می شود در این راستا از نیازهای مهم، در اختیار داشتن کشتارگاهی مجزا برای اتحادیه است تا در ایام تعطیل نیز به خدمت بپرازند.

رئیس اتحادیه قصابان استان قم عنوان کرد: با توجه به احداث کشتارگاه جاهد در قم انتظار می رود با واگذاری آن به بخش خصوصی مشکلات فعلی اتحادیه و اعضاء رفع گردد.

حسین تبار ادامه داد: در این خصوص احداث کشتارگاه جاهد از اقداماتی به شمار می رفت که با واگذاری آن به بخش خصوصی می توان بخش زیادی از مشکلات را رفع کرد در این خصوص لازم است مسئولان به بخش خصوصی اعتماد کنند چرا که بخش خصوصی توانمندی های خود را به اثبات رسانده است.

وی در پایان گفت: ما ظرفیت های خوبی در تشکیل شرکت های تعاونی با حضور بخش خصوصی داشته ایم و حمایت های لازم زمینه ساز توسعه اشتغال و خدمت رسانی است.

لازم به ذکر است کشتارگاه جاهد در استان قم از مصوبات سفر رهبرمعظم انقلاب به قم محسوب می شود که بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com