کد خبر ۳۶۰۹۶ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۱
رئیس ستاد اعتکاف استان قم خبر داد

تدوین موسوعه فقهی اعتکاف با همکاری مرکز فقهی ائمه اطهار

رئیس ستاد اعتکاف استان قم گفت: تاکنون سه مجلد از موسوعه فقهی اعتکاف با همکاری مرکز فقهی ائمه اطهار آماده شده و دو مجلد نیز در حال تدوین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت الاسلام علیرضا تکیه‌ای پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد اعتکاف استان قم با آیت‌الله علوی گرگانی، احیای سنت اعتکاف را امری ضروری عنوان کرد و گفت: امروز صدها هزار معتکف در کشور و سایر مشتاقان کشورهای دیگر با همکاری جامعة المصطفی در ایام البیض در مساجد حضور می‌یابند.

وی با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در خصوص احیای امر اعتکاف، برگزاری جشنواره‌های ادبی، فرهنگی و هنری و علمی در حوزه اعتکاف را مورد توجه قرار داد و گفت: آثار و موارد ارسال شده به این جشنواره‌ها به صورت‌های مکتوب تدوین شده و در اختیار مشتاقان قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم با اشاره به دستاوردهای جشنواره ادبی، فرهنگی، هنری و علمی اعتکاف خاطرنشان کرد: در نتیجه برگزاری این جشنواره مطالب و اطلاعات خوبی در حوزه اعتکاف جمع آوری و تدوین شده است.

وی به تدوین موسوعه فقهی اعتکاف اشاره کرد و افزود: تاکنون سه مجلد از این موسوعه آماده شده و دو مجلد دیگر نیز با همکاری مرکز فقهی ائمه اطهار در حال تدوین است.

تکیه‌ای ادامه داد: همچنین موسوعه حدیثی اعتکاف با همکاری موسسه دارالحدیث در حال تدوین است که اطلاعات حدیثی در این بخش را در اختیار مشتاقان قرار می‌دهد.

وی تدوین کتاب اعتکاف عند المذاهب الاسلامیه را مورد توجه قرار داد و گفت: این کتاب نیز با همکاری ستاد مرکزی اعتکاف و مجمع تقریب مذاهب اسلامی تدوین می‌شود.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم از تدوین کتاب موضوع شناسی احکام اعتکاف خبر داد و افزود: نسخ خطی در موضوع اعتکاف نیز با همکاری کتابخانه و موزه آستان قدس رضوی جمع آوری شده و در حال آماده سازی است.

وی با بیان اینکه کتابنامه اعتکاف نیز آماده انتشار است، خاطرنشان کرد: مجموعه دلنوشته‌های معتکفین با عنوان ردپای بهشت و منویات مراجع تقلید و مقام معظم رهبری نیز در حال تدوین است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com