کد خبر ۳۶۱۴۹ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۰
فارس از عملکرد صبا در آستانه مصاف با نماینده آسیایی فوتبال ایران گزارش می‌دهد

تلاش صبا برای بخشش جریمه‌ هیئت مدیره/ تساوی دایی با گل‌محمدی در تساوی‌ها

فوتبالیست‌های صبای قم با انگیزه انتقام شکست لیگ چهاردهم در هفته بیست و هفتم لیگ پانزدهم به مصاف تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان نماینده آسیایی فوتبال کشورمان می‌روند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،تیم فوتبال صبای قم که در دیدار‌های خانگی دو فصل اخیر لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور مقابل تیم ذوب‌آهن اصفهان شکست ناپذیر بوده در بازی برگشت لیگ پانزدهم عصر پنجمین روز اردیبهشت ماه برابر این رقیب اصفهانی با انگیزه انتقام به میدان می‌رود.

در حالی که امسال پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در جریان است، تیم صبا از دوره چهارم این رقابت‌ها با کسب عنوان قهرمانی بازی‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران جام آزادگان به لیگ برتر صعود کرده است و تا کنون 23 بار با رقیب اصفهانی خود یعنی ذوب‌آهن روبه‌رو شده است.

بدین‌ترتیب صبا امسال دوازدهمین حضور خود در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتبال کشور یعنی لیگ برتر جام خلیج فارس را تجربه می‌کند و در این ادوار یک بار موفق به کسب مقام سوم و یک بار نیز موفق به کسب مقام چهارم لیگ برتر در سال‌های 87 و 90 شده و هر دو بار به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده است.

11 پیروزی ذوب‌آهن و 5 برد صبای قم

حریف تیم فوتبال صبای قم در هفته بیست و هفتم لیگ پانزدهم فوتبال باشگاه‌های برتر ایران، یعنی ذوب‌آهن اصفهان  نیز در تمام ادوار مسابقات جام خلیج‌فارس حضور داشته و علاوه بر درخشش در لیگ برتر و چندین بار راه‌یابی به لیگ قهرمانان آسیا، حتی افتخاری فراتر از صبای قم دارد.

ذوبی‌ها در مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا تا پای فینال نیز پیش رفته‌اند و عنوان نایب‌قهرمانی معتبرترین رقابت باشگاهی قاره کهن را نیز در کارنامه دارند و اکنون نیز علاوه بر حضور در لیگ قهرمانان سال 2016 آسیا، فینالیست جام حذفی نیز محسوب می‌شود.

از سال 1387 که تیم فوتبال صباباتری به قم منتقل شد و از آن به بعد اکنون هشت سال است که با عنوان و نام صبای قم در مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور حضور دارد، صبای قم و ذوب‌آهن اصفهان  هشت بار در قم با یکدیگر بازی‌ کرده‌اند و صبا دو بار میهمان خود را شکست داده است، چهار بار دو تیم در قم مساوی کرده‌اند و البته دو بار نیز ذوبی‌ها پیروز شده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که شاگردان یحیی گل‌محمدی در تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و علی دایی در تیم صبای قم تا کنون در تاریخ لیگ برتر 23 بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که در این بین سهم ذوب‌آهن اصفهان کسب 11 پیروزی برابر صبای قم بوده است.

فوتبالیست‌های صبای قم نیز از این تعداد بازی‌ به پنج پیروزی دست یافته‌اند، ضمن اینکه هفت مسابقه این دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است و البته در 23 مصاف رو در روی این دو تیم در 12 دوره اخیر مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور 53 گل به ثمر رسیده است و 29 گل سهم ذوب‌آهن اصفهان بوده و صبا نیز 24 بار دروازه‌های نماینده اصفهان را گشوده است.

جدال 6 امتیازی شاگردان دایی و گل‌محمدی در فولاد شهر

ذوب‌آهن اصفهان و صبای قم در بازی نیم‌فصل نخست خود از فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در هفته دوازدهم به میزبانی صبا در ورزشگاه یادگار امام قم هر چه زدند به در بسته خورد تا بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

اما دو تیم در بازی‌های رفت و برگشت فصل گذشته هر کدام یک بار موفق به شکست دادن دیگری شده‌اند، در بازی‌ نیم‌فصل نخست لیگ چهاردهم که در مرداد ماه سال 93 از هفته نخست لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام قم به انجام رسید، صبای قم با نتیجه دو بر یک به برتری دست یافت.

دیدار برگشت صبای قم و ذوب‌آهن اصفهان نیز آذر ماه سال 93 این دو تیم در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان به انجام رسید این ذوبی‌ها بودند که با حساب سه بر یک پیروز شدند و حالا صبا با انگیزه انتقام آن باخت بار دیگر به ورزشگاه فولادشهر می‌رود.

ذوب‌آهن اصفهان  در حال حاضر با کسب 39 امتیاز در مکان ششم جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور ایستاده است و در حال حاضر سه امتیاز بیشتر از صبای قم دارد اما در هفته‌های اخیر همانند صبا امتیازات ارزشمند زیادی را از دست داده است.

البته دیدار صبای قم و ذوب‌آهن اصفهان در هفته بیست و هفتم لیگ پانزدهم، یک بازی 6 امتیازی برای دو تیم است زیرا اگر صبای قم این بازی را به نفع خود تمام کند با رقیب اصفهانی‌ خود در امتیاز 39 برابر می‌شود و چنانچه ذوبی‌ها پیروز شوند بالاتر از صبا مدعی کسب سهمیه آسیا می‌شوند.

ناکامی شاگردان دایی در کسب پیروزی از 9 مسابقه

شاگردان علی دایی در تیم فوتبال صبای قم نیز که در 9 بازی از 10 مسابقه دور برگشت طعم پیروزی را نچشیده‌اند در صورت برتری مقابل ذوب‌آهن اصفهان فاصله سه امتیازی خود با این تیم را به صفر می‌رسانند و در صورت توقف تیم‌های فوتبال گسترش‌فولاد تبریز و پدیده مشهد، بار دیگر صعود به رده‌های بالاتر جدول لیگ برتر را با امتیازی برابر با تیم ذوب‌آهن اصفهان تجربه خواهند کرد.

مسابقه صبای قم با ذوب‌آهن اصفهان در هفته بیست و هفتم مسابقات پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در فاصله یک هفته بعد از معرفی اعضای جدید هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم می‌تواند از اهمیت بالاتری برخوردار باشد.

این در حالی است که مجید ابوالفتحی به عنوان رئیس هیئت مدیره باشگاه صبا معرفی شده است و احسان‌الله یارمحمد، سیدعلی زاهدی، محمدرضا کشوری‌فرد و هادی ساعی دیگر اعضای هیئت مدیره این باشگاه هستند تا صبا آماده نهمین فصل حضور خود به عنوان نماینده قم در لیگ برتر شود.

تساوی دایی با گل‌محمدی در تساوی‌ها

یک نکته جالب توجه راجع به صبای قم و ذوب‌آهن اصفهان در آستانه رویارویی آنها از هفته بیست و هفتم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور این است که این دو تیم در 12 مسابقه از 26 بازی قبل خود از لیگ پانزدهم برابر حریفان به تساوی رسیده‌اند و از این نظیر با یکدیگر در شرایطی برابر قرار دارند.

در 26 هفته سپری شده از لیگ پانزدهم ذوب‌آهن اصفهان 9 پیروزی و صبای قم هشت پیروزی برابر رقبا کسب کرده‌اند، ضمن اینکه ذوبی‌ها در پنج بازی و صبایی‌ها در 6 مسابقه برابر حریفان خود شکست خورده‌اند و ذوبی‌ها با 33 گل زده و 22 گل خورده دارای تفاضل گل به اضافه 11 هستند اما نماینده قم با 26 گل زده و 21 گل خورده دارای تفاضل گل مثبت پنج است.

دیگر دلیل اهمیت دیدار صبای قم و ذوب آهن اصفهان این است که صبایی‌ها قصد دارند با کسب سه امتیاز مصاف با رقیب اصفهانی خود، فاصله صبا با تیم‌های بالای جدول را کاهش داده و خواسته هیئت مدیره این باشگاه که خواهان حضور صبا در جمع پنج تیم برتر لیگ شده بودند را محقق کند.

بازیکنان صبای قم بعد از نتایجی ضعیفی که در نیم‌فصل دوم کسب کردند و بعد از آخرین باختی که در هفته بیست و چهارم مقابل پرسپولیس تهران متحمل شدند از سوی هیئت مدیره این باشگاه به کسر 10 درصد از مبلغ قرارداد خود جریمه شدند و هیئت مدیره این باشگاه در ازای کسب رتبه پنجم لیگ پانزدهم، به صبایی‌ها قول بخشش این جریمه را داده است.

جریمه مالی بازیکنان و مربیان صبا بخشیده می‌شود

خبرنگار فارس برای در جریان قرار گرفتن از آخرین وضعیت صبا در آستانه این دیدار به سراغ مدیرعامل باشگاه صبای قم رفت و محمدرضا کشوری‌فرد در این خصوص می‌گوید: بازیکنان ما در دیدار هفته قبل با تراکتورسازی بازی خوبی از خود ارائه کردند و یقینا برابر ذوب آهن نیز پرقدرت ظاهر می‌شوند.

وی می‌افزاید: صبای قم در دو هفته اخیر لیگ برتر از دو حریف بالای جدولی خود چهار امتیاز گرفته،‌ ما تیم خوب سایپا تهران را با چهار گل شکست دادیم و در تبریز تیم آماده تراکتورسازی را با تساوی یک بر یک متوقف کردیم و یقینا در اصفهان نیز یقه ذوب‌آهن را هم خواهیم گرفت.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم خاطرنشان می‌کند: بازیکنان ما در دو بازی اخیر خوب کار کرده‌اند و عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و امیدواریم که این روند در چهار هفته باقی مانده از لیگ پانزدهم نیز ادامه داشته باشد و علاوه بر ذوب‌آهن از تیم‌های ملوان،‌ سیاه‌جامگان و استقلال هم حداکثر امتیاز بگیریم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا هیئت مدیره باشگاه صبا جریمه بازیکنان و مربیان این تیم را خواهد بخشید، تصریح کرد: این جریمه با توجه به نمایش قابل قبول صبا در هفته‌های اخیر یقینا بخشیده می‌شود، ضمن اینکه برای برد در بازی‌های آتی نیز پاداشی برای تیم در نظر می‌گیریم.

منبع:فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com