کد خبر ۳۶۱۹۱ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۰
در صورت عبور از مراحل دوم و نهایی صورت می‌گیرد

جوانان صبا چهارمین نماینده فوتبال قم در لیگ برتر ایران

تیم فوتبال جوانان صبای قم در صورت عبور از مراحل دوم و نهایی لیگ دسته اول فوتبال جوانان ایران، چهارمین نماینده فوتبال قم در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتبال کشور خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، از دیدارهای فصل جاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال رده سنی جوانان باشگاه‌های کشور تنها دو مرحله دیگر باقی مانده و جوانان صبای قم باید از این دو مرحله نیز به سلامت عبور کنند تا به لیگ برتر فوتبال ایران راه پیدا کنند.

نماینده شایسته فوتبال استان قم در سومین سال حضور در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال جوانان ایران، به مراتب عملکرد بهتری نسبت به دو دوره قبل داشته و برای نخستین‌بار به جمع تیم‌های برتر مرحله دوم رسیده است و اکنون شانس بالایی برای لیگ برتری شدن دارد.

جوانان فوتبالیست‌ صبای قم در سال‌های 92 و 93 تنها در مرحله گروهی حضور داشتند و هرگز موفق به کسب مجوز صعود به جمع تیم‌های برتر مرحله دوم نشده بودند اما در فصل 95 – 1394 این رقابت‌ها، این دستاورد نصیب آنها شد و اکنون تیم جوانان صبا فرصت بسیار خوبی برای رسیدن به موقعیت تیم‌های نوجوانان، امید و بزرگسالان این باشگاه در لیگ‌ برتر کشور دارد.

از جمع تمام تیم‌هایی که زیر مجموعه باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم هستند، هم اکنون تیم‌های نوجوانان، امید و بزرگسالان صبا در لیگ برتر ایران حاضر هستند و تنها تیم جوانان صبا دسته اولی است که این تیم نیز اکنون در آستانه صعود به لیگ برتر قرار گرفته است.

این در حالی است که تیم جوانان صبا به عنوان صدرنشین گروه دوم مقدماتی خود را به مرحله دوم لیگ دسته اول فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور رسانده و بازی‌های دور دوم فصل جاری طبق برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال به شکل دوره‌ای و در قالب دو گروه چهار تیمی برگزار می‌شود.

در واقع از جمع 28 تیمی که در چهار گروه هفت تیمی، بازی‌های مرحله مقدماتی فصل 95 – 1394 لیگ دسته اول جوانان ایران را برگزار کردند، اکنون هشت تیم به مرحله دوم آمده‌اند و باید در دو گروه چهار تیمی به انجام دیدارهای این مرحله بپردازند.

قرعه‌کشی بازی‌های این مرحله نیز انجام شده و تیم فوتبال جوانان صبای قم با رقبایی همچون جوانان استقلال‌اهواز، آب‌منطقه‌ای کرمانشاه و گل‌گهر سیرجان در گروه دوم قرار گرفته است و برای کسب مجوز صعود به جمع چهار تیم برتر سه بازی باید انجام بدهد.

مسابقات این مرحله به صورت مجتمع برگزار خواهد شد و فوتبالیست‌های جوان صبای قم برای انجام سه مسابقه خود در این مرحله روز اول اردیبهشت ماه راهی شهر سیرجان می‌شوند تا از روز سوم اردیبهشت ماه بازی‌های خود را در این مرحله رسما آغاز کنند.

در دیگر گروه مرحله دوم نیز چهار تیم حضور دارند و بازی‌های این مرحله به شکل دوره‌ای برگزار می‌شود تا در پایان از هر گروه دو تیم مجوز صعود به مرحله نهایی را کسب کند و مرحله نهایی نیز برای تعیین دو تیم صعود کننده به لیگ برتر فوتبال جوانان ایران در سال 95 به انجام برسد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com