کد خبر ۳۶۱۵۶ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۵
رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم خبر داد

بانوان ناشنوای قم به دنبال مرغوب‌ترین مدال‌های دو و میدانی‌ کشور

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم از رقابت بانوان دو و میدانی‌کار ناشنوای قم با حریفان خود برای کسب مرغوب‌ترین مدال‌های دو و میدانی‌ ناشنوایان کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،مصطفی علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: در نامه فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان که امروز به هیئت قم ارسال شد، روزهای نهم تا یازدهم اردیبهشت ماه برای برگزاری رقابت‌های دو و میدانی بانوان ناشنوای کشور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان کشورمان هیئت اردبیل را به عنوان میزبان برگزاری این دوره از رقابت‌ها انتخاب کرده است و بر همین اساس بانوان دو و میدانی‌کار قم روز هفتم اردیبهشت ماه قم را به مقصد اردبیل ترک خواهند کرد.

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم افزود: ترکیب تیم اعزامی بانوان هیئت قم نیز مشخص شده و این تیم با حضور چهار دو و میدانی‌کار در تلاش برای کسب مرغوب‌ترین مدال‌های این دوره از مسابقات راهی اردبیل می‌شود تا با حریفان خود به رقابت بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: در ترکیب تیم اعزامی بانوان هیئت ناشنوایان استان قم مرضیه کریمی دارنده عنوان نایب‌قهرمانی و نشان نقره رقابت‌های سال گذشته دو و میدانی بانوان ناشنوای ایران در رشته پرش ارتفاع به این دوره از مسابقات اعزام می‌شود، ضمن اینکه فاطمه عیسی‌آبادی، نسرین مست‌علی و زهرا ترابی دیگر اعضای تیم اعزامی هیئت قم محسوب می‌شوند.

علیزاده با اشاره به افتخارآفرینی یکی از اعضای تیم فعلی هیئت قم در مسابقات دوره قبل دو و میدانی ناشنوایان ایران، بیان کرد: سال گذشته رقابت‌های دو و میدانی بانوان در قالب نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی ناشنوایان کشور برگزار شد و خانم مرضیه کریمی برای تیم قم یک نشان ارزشمند نقره کسب کرد.

وی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان مسابقات سال 1394 در اردیبهشت ماه یعنی حدود یک سال قبل به میزبانی هیئت خراسان رضوی به انجام رسید و خوشبختانه توسط خانم مرضیه کریمی مدال نقره رشته پرش ارتفاع نصیب تیم قم شد.

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم افزود: ورزشگاه تختی مشهد میزبان پیکار‌های سال قبل دو و میدانی بانوان ناشنوای کشور بود و نمایندگان قم در رشته‌های مختلف با برترین‌های کشور رقابت کردند و اکثر آن‌ها شانس بالایی برای کسب مدال داشتند.

وی با بیان اینکه در رقابت‌های سال گذشته بخش بانوان نزدیک به یک‌صد ورزشکار دو و میدانی‌کار از سراسر ایران با یکدیگر رقابت کردند، افزود: در رشته پرش ارتفاع مسابقات سال 94 مرضیه کریمی از ورزش‌های ناشنوایان استان قم بعد از دو و میدانی‌کار شیراز صاحب نشان نقره شد.

علیزاده ابراز کرد: در این رشته فاطمه عالی‌مقام از هیئت فارس سکوی نخست را از آن خورد کرد، مرضیه کریمی از تیم هیئت ناشنوایان قم در جایگاه دوم ایستاد و مقام نایب قهرمانی و نشان نقره را به ارمغان آورد و پروین یاره از کرمانشاه نشان برنز را به دست آورد.

وی در پایان اظهار کرد: امسال نیز مسابقات دوومیدانی بانوان ناشنوای کشور در مواد 100 متر، 200 متر، 400 متر، 800 متر، 1500 متر،‌ 5 هزار متر، پرش طول، پرش ارتفاع،‌ پرتاب وزنه،‌ پرتاب دیسک و پرتاب نیزه به انجام خواهد رسید.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com