کد خبر ۳۶۱۲۵ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
دبیر هیأت ورزش‌های ناشنوایان استان قم خبر داد

اعزام دوومیدانی‌کاران ناشنوای قم به رقابت‌های قهرمانی کشور

دبیر هیأت ورزش‌های ناشنوایان استان قم از اعزام ورزشکاران این هیئت به رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی ناشنوایان کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سیدوحید غیاثی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم گفت: در تقویم سال 1395 هیئت دوومیدانی قم برنامه‌های متنوعی در بخش اعزام برای ورزشکاران رشته‌های مختلف زیر مجموعه هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در واقع هم برای استان برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی کرده‌ایم و هم برای مسابقات کشوری طبق تقویم فدراسیون، اعزام‌های خود را انجام می‌دهیم تا ورزشکاران توانمند ناشنوای قم همچون سال‌های اخیر در کشور درخشیده و علاوه بر کسب مدال به سهمیه تیم‌های ملی نیز دست یابند.

دبیر هیأت ورزش‌های ناشنوایان استان قم اضافه کرد: این هیأت در چند سال اخیر با حمایت‌هایی که اداره‌کل ورزش و جوانان قم، اداره‌کل بهزیستی و دیگر ارگان‌های حامی ناشنوایان انجام داده‌اند، موفقیت‌های خوبی در سطوح مختلف به دست آورده است.

وی یادآور شد: دستاورد بزرگ هیأت ورزش‌های ناشنوایان استان قم این است که موفقیت‌های کسب شده توسط ورزشکاران آن تنها به رقابت‌های کشوری محدود نمی‌شود و ملی‌پوشان ناشنوای قم از میادین برون‌مرزی نیز در این سال‌ها افتخارات زیادی به ارمغان آورده‌اند.

غیاثی خاطرنشان کرد: در رشته‌های مختلف نظیر دوومیدانی، کاراته، کشتی، فوتبال، فوتسال و والیبال در این سال‌ها، ورزشکاران ملی‌پوش زیادی از هیأت ورزش‌های ناشنوایان استان قم به اردوی تیم‌های ملی معرفی و با درخشش خود و نشان دادن توانمندی‌هایشان عضو ثابت تیم‌های ملی در میادین مختلف برون‌مرزی شده‌اند.

وی افزود: سال گذشته در دو رشته فوتبال و فوتسال شاهد درخشش ورزشکاران ملی‌پوش هیأت ورزش‌های ناشنوایان استان قم بودیم و برادران زینال‌وند در رشته فوتبال و سیداسماعیل شاه‌زید در رشته فوتسال، علاوه بر تاثیرگذاری مثبت در عملکرد تیم ملی با خود قهرمانی آسیا و جهان را به ارمغان آوردند.

دبیر هیأت ورزش‌های ناشنوایان استان قم اظهار کرد: در رشته‌ای همچون کاراته نیز حدود سه سال قبل کاراته‌کاهای قم در مسابقات المپیک جهانی ورزش‌های ناشنوایان که در کشور بلغارستان به انجام رسید با شایستگی 6 مدال ارزنده را به افتخارات ورزش قم اضافه کردند.

غیاثی تصریح کرد: در همه رشته‌ها ورزشکاران توانمندی در هیأت ورزش‌های ناشنوایان استان قم فعالیت می‌کنند، با حمایت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم سالن شهدای صادقیه قم در اختیار فعالیت‌های این هیأت قرار دارد و اداره‌کل بهزیستی نیز پشتیبانی خوبی از این رشته دارد.

وی در پایان گفت: یکی از رشته‌های موفق ورزش ناشنوایان قم، دوومیدانی است که رقابت‌های قهرمانی سال 1395 کشور را پیش‌رو دارد و تیم‌های مردان و بانوان قم در مواد و رشته‌های مختلف از ششم تا یازدهم اردیبهشت‌ماه به میزبانی اردبیل با حریفان خود در این پیکارها رقابت می‌کنند تا سهمیه تیم ملی را نیز به دست بیاورند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com