کد خبر ۳۶۱۵۸ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۱

لزوم تقویت زیرساخت‌های شهر برای مدیریت بحران‌های احتمالی

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به بارش باران در روزهای اخیر گفت: نیازمند تقویت زیرساخت‌ها و مدیریت منابع آب در بحران‌های احتمالی هستیم تا از ورود آب به شهر جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سید امیر سامع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به بارندگی شدید روزهای اخیر در شهر قم اظهار کرد: در روزهای اخیر شدت باران به حدی بود که حجم زیادی از آب در شهر و معابر جاری شد.

وی با اشاره به بارش 20 میلی‌متر بارندگی در عصر جمعه تصریح کرد: برای رفع مشکلاتی که در بارندگی‌های شدید در شهر رخ می‌دهد نیاز به توسعه و تامین برخی زیرساخت‌ها در این بخش هستیم تا حجم آب به سرعت از سطح شهر خارج شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به مشکلات به وجود آمده در زمان بارش باران در منطقه پردیسان ادامه داد: بالادست پردیسان باید شبکه‌ای ایجاد شود که قبل از ورود آب به این منطقه، به قمرود هدایت شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌های شهر قم برای هدایت و کنترل حجم آب ورودی به شهر تصریح کرد: نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و مدیریت منابع آب در شرایط بحرانی هستیم.

سامع با بیان اینکه در بارش باران‌های اخیر نیروهای شهری آمادگی لازم و کافی را داشتند، خاطرنشان کرد: سه رگبار در ماه اخیر داشتیم که به خوبی امکانات شهر بسیج شد و خدمات رسانی مطلوبی به مردم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در زمان بارش باران برای خدمات رسانی به مردم بیش از هزار و 300 نفر از نیروهای شهری فعال بوده‌اند، گفت: نیروهای شهرداری تا نیمه‌های شب وظیفه رفع آسیب‌های احتمالی و تامین زمینه‌های خدمات رسانی به مردم را بر عهده داشتند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: البته در بودجه‌های شهرداری پیش بینی‌هایی برای تقویت زیرساخت‌ها شده است که امیدواریم با تحقق آنها مشکلات موجود در شهر برطرف شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com