کد خبر ۳۶۱۸۸ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۸

تاكيد شهردار قم بر لزوم تاسيس سازمان فناوري اطلاعات در شهرداري

دكتر سقائيان‌نژاد شهردار قم گفت: سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات بايد براي تحقق هوشمندسازي‌ها در شهر قم تشكيل شود، اين سازمان در شهرداري تهران رسالت‌هاي مهمي را انجام مي‌دهد و در قم نيز مي‌تواند به يك سازمان كليدي براي شهرداري تبديل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،دكتر سقائيان‌نژاد يكشنبه شب در يكصد و هفتاد و ششمين جلسه شوراي اسلامي شهر قم با تاكيد بر اينكه شوراهاي اسلامي شهر بايد چارچوب عملكردي شهرداري‌ها را تعيين كنند، اظهار كرد: فقط اعضاي شوراي اسلامي شهر قم مي‌توانند نسبت به تشكيل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات در شهرداري قم اظهار نظر كنند.

وي از حركت شهرداري قم به سمت مديريت شهري الكترونيك ياد كرد و افزود: در برخي از كلانشهرها سازمان فناوري اطلاعات به شيوه مطلوبي مورد توجه قرار گرفته زيرا اين حوزه از اهميت بسياري برخوردار است.

شهردار قم با بيان اينكه امور مختلف شهري بايد به سمت هوشمندسازي سوق داده شود، گفت: سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات بايد براي تحقق هوشمندسازي‌ها در شهر قم تشكيل شود، اين سازمان در شهرداري تهران رسالت‌هاي مهمي را انجام مي‌دهد و در قم نيز مي‌تواند به يك سازمان كليدي براي شهرداري تبديل شود.

وي به پرداخت بخشي از بدهي‌هاي شهرداري قم به بانك ملي در سال جاري اشاره كرد و ادامه داد: ۶۰ درصد از سهم مركز تجاري سالاريه به بخش خصوصي و ۴۰ درصد آن به شهرداري قم اختصاص دارد كه با خريد سهم بخش خصوصي به صورت مستقيم در اختيار شهرداري قرار مي‌گيرد و براي رفع ۴۴۰ ميليارد تومان از بدهي‌هاي شهرداري به بانك ملي واگذار مي‌شود.

سقائيان‌نژاد يادآور شد: ۱۰۰ ميليارد تومان از بدهي‌هاي شهرداري قم به بانك ملي با واگذاري مغازه‌هاي ميدان امام خميني(ره) رفع مي‌شود و مصوبات لازم در اين راستا در سال گذشته به تصويب رسيده است كه اميدواريم با اجراي مجموع اين مصوبات نزديك به ۵۵۰ ميليارد تومان از بدهي‌هاي شهرداري قم برطرف شود.

منبع: شهرنیوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com