کد خبر ۳۶۲۲۰ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۴
در رده سنی زیر 13 سال

نخبه‌های فوتبال قم به تیم ملی دعوت شدند

استعدادهای ناب فوتبال قم به واسطه درخشش در فستیوال فوتبال زیر 13 ساله‌های ایران به اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشورمان دعوت شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، بعد از ساماندهی مدارس فوتبال توسط هیأت فوتبال استان قم در سال‌های اخیر اتفاقات بسیار خوبی در این رشته ورزشی رخ داده و دیگر نگاه سودآوری از مدارس فوتبال از بین رفته و استعدادهای این رشته بیشتر نمایان هستند.

از زمانی که مدارس فوتبال در قم ساماندهی شده‌اند، مربیان با دانش و دارای کارت معتبر مربیگری به آموزش استعدادها و نخبه‌های این رشته ورزشی می‌پردازند، همچنین برای رده‌های سنی پایه‌ای که آموزش این رشته ورزشی را در مدارس و آکادمی‌های فوتبال قم فرا گرفته‌اند، مسابقات استانی در قالب فستیوال‌های این رشته گذاشته می‌شود و اینجا فرصت مناسبی تا بازیکنان توانایی‌های فنی خود را بهتر نشان بدهند.

ثمره آنچه که در استان جمع آوری شده در قالب تیم منتخب استعدادها و نخبه‌های فوتبال قم به رقابت‌های کشوری اعزام می‌شود و آنجا فرصت بهتر و مغتنمی برای تمامی استعدادهای این رشته ورزشی فراهم است تا بیش از پیش نبوغ خود را در حضور مربیان استعدادیاب فوتبال ایران به نمایش بگذارند.

نتیجه این شده که در چند سال اخیر نخبه‌های فوتبال قم مرتب از سوی مربیان تیم ملی به اردوهای آماده‌سازی دعوت می‌شوند و با نشان دادن شایستگی‌های خود مدارج ترقی در این رشته ورزشی را کامل می‌کنند تا به تیم‌های رده‌های سنی بالاتر فوتبال ایران راه یابند.

اکنون که با هدف پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی رده‌های سنی بالاتر بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال، اردوی آماده‌سازی تیم ملی نونهالان برگزار می‌شود دو بازیکن آینده‌دار نیز از فوتبال استان قم به اردوی تیم ملی زیر 13 سال دعوت شده‌اند.

تیم ملی فوتبال نونهالان زیر 13 سال از جمله تیم‌هایی است که با دعوت کادر فنی آن از بازیکنان مورد نظر خود از استان‌های مختلف، قرار است از این هفته تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای حضور در مسابقات پیش‌رو استارت بزند و دو نماینده قم در کنار دیگر ملی‌پوشان تمرینات خود را آغاز کنند.

در این رده سنی فوتبالیست‌های مستعد و آینده‌داری در استان قم تربیت شده‌اند و اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال پسران زیر 13 سال ایران در حالی آغاز می‌شود که علی وکیل و محمدامین محمدی به عنوان دو بازیکن از قم با نظر کادر فنی تیم ملی به اردو دعوت شده‌اند.

آکادمی تیم‌های ملی در حالی میزبان برنامه‌های آماده‌سازی استعدادهای آینده‌دار و پشتوانه‌های سال‌های آتی فوتبال کشورمان است که از سوی سرمربی تیم ملی زیر 13 سال بازیکنانی از استان‌های مختلف به اردو و تمرینات تیم ملی دعوت شده‌اند.

بر این اساس فوتبالیست‌های نونهال زیر 13 سال 19 استان کشور نظیر گیلان،‌ قم، خوزستان، مازندران، البرز، بوشهر، اردبیل، کرمانشاه، قزوین، لرستان، خراسان‌جنوبی، سمنان، آذربایجان شرقی، خراسان‌رضوی، فارس، گلستان، ایلام، آذربایجان غربی و مرکزی در تمرینات تیم ملی ایران حاضر هستند.

این نفرات تعداد 26 نفر از منتخبین سومین فستیوال ملی فوتبال کشور هستند که به دومین مرحله از اردوی تیم ملی زیر 13 سال دعوت شده‌اند و  از امروز تا سوم اردیبهشت ماه در آکادمی ملی فوتبال تمرینات آنها زیر نظر مربیان ادامه خواهد داشت.

منبع:فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com