کد خبر ۳۳۱۸۱ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۰

جشنواره طلیعه ظهور طلیعه‌دار شعر فرهنگی قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: برگزاری جشنواره طلیعه ظهور یکی از ظرفیت‌های مهم ادبی فرهنگی قم به شمار می‌رود که طلیعه‌دار شعر فرهنگی در قم است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام عباس دانشی پیش از ظهر امروز در نشست خبری دهمین جشنواره طلیعه ظهور که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در تقویم دینی ما نهم ربیع‌الاول، روز با عظمت و باشکوهی است و برای مسلمانان عید محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه میلاد نبی مکرم اسلام (ص) روز بزرگی است، تصریح کرد: بزرگ‌تر از روز میلاد نبی مکرم اسلام (ص) روز بعثت آن حضرت است و همچنین بزرگ‌تر از میلاد امام نخست شیعیان حضرت علی (ع)، روز عید غدیر خم است که این روز، روز اعلان ولایت به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تاریخ نهم ربیع‌الاول را مورد اشاره قرار داد و گفت: روز نهم ربیع‌الاول، روز آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) است و این عید بزرگتر از نیمه شعبان به شمار می‌رود.

وی همچنین به مدت زمان ولایت امام زمان (عج) اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک‌هزار و 127 سال از طلوع امامت حضرت ولی عصر (عج) می‌گذرد و آنچه که امروز به اسم اسلام در جهان رخ می‌دهد، زمانی که آن امام معصوم ظهور کند با سرپنجه تدبیر ولایت پیشه خویش بر می‌چیند.

دانشی در بخش دیگری از سخنان خویش، محور توسعه قم را توسعه فرهنگی ذکر کرد و گفت: در شهر کریمه اهل‌بیت (ع) انتظاری جزء توسعه فرهنگی نمی‌رود.

وی با بیان اینکه شعر، تجلی‌دهنده فرهنگ و کارایی‌ترین رسانه در انتقال فرهنگ است،تصریح کرد: در صورتی که فرهنگ یک فرهنگ دینی باشد، شعر بیش از پیش می‌تواند در این زمینه ظهور کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: رویدادهایی مانند طلیعه ظهور یکی از ظرفیت‌های ادبی فرهنگی قم به شمار می‌رود که طلیعه‌دار شعر فرهنگی قم است.

وی شعر آئینی کشور را متاثر از اندیشه استاد محمد علی مجاهدی متخلص به پروانه دانست و ادامه داد: دهمین جشنواره طلیعه ظهور به مناسبت ولایت حضرت مهدی (عج) برگزار می‌شود.

دانشی با اشاره به حضور شعرای قمی و دیگر شهرها در این جشنواره خاطرنشان کرد: شعرای فراوانی در این جشنواره به شعرخوانی در ارتباط با ولایت حضرت مهدی (عج) می‌پردازند.

وی برپایی نمایشگاه عکس انتظار مهدوی در نگارخانه فرهنگ و خطاطی هنرمندان خوشنویس در مسجد مقدس جمکران با عنوان برنامه مشق انتظار را از جمله اقداماتی دانست که در راستای آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com