کد خبر ۳۶۲۳۹ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خبر داد

افزایش سرانه فضاهای ورزشی روستایی در قم/ رشد اعتبارات ورزش توابع قم

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از افزایش سرانه فضاهای ورزشی روستایی و همچنین رشد اعتبارات ورزش توابع در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حسن عابدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان علاوه بر پیگیری‌های لازم به منظور رشد و توسعه ورزش در ابعاد همگانی، قهرمانی، عمرانی، فرهنگی و آموزشی در سطح استان قم، به سراغ بخش‌های تابعه و روستاهای قم نیز رفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه فضاهای ورزشی توابع قم بیشتر از استان است، اضافه کرد: ‌ سرانه فضاهای ورزشی روباز و سرپوشیده در بخش‌های تابعه قم قم بیش از دو متر مربع است در حالی که این سرانه در قم روی عدد 43 سانتیمتر قرار دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم اضافه کرد: با پشتکار همکارانم در این اداره کل و برنامه‌ریزی اصولی در سال‌های اخیر، امکانات مورد نیاز برای رشد و توسعه ورزش به عنوان یکی از مهمترین عرصه‌ها اجتماعی همانند سرانه فضاهای ورزشی در بخش‌های تابعه قم رشد داشته است.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات ورزشی در بخش‌های تابعه قم بیان کرد: این رشد در سال 1394 رخ داد و افزایش آن در مقایسه با سال 1393 در حدود 80 درصد است و مجموعا شاهد تحولات خوبی در ورزش توابع قم بوده‌ایم و هیأت‌های ورزشی در اکثر رشته‌ها نیز در این بخش‌ها به صورت مستقل فعال هستند.

عابدی یادآور شد: هر ساله فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی هیات‌های ورزشی توسط کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان استان قم  مطابق با شاخص‌های مد نظر این اداره کل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بر اساس نتیجه این ارزیابی شاهد تحولات خوبی در بخش‌های تابعه قم بوده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم توسعه و ترویج ورزش همگانی در نقاط مختلف قم به ویژه بخش‌های تابعه، بیان کرد: در این زمینه بر اساس موافقت‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های جدید وزارت ورزش و جوانان، فرصت‌های جدیدی برای افزایش مشارکت در توسعه ورزش به ویژه بخش عمرانی ایجاد شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم تاکید کرد: حمایت ویژه از ترویج و توسعه ورزش همگانی در نقاط مختلف استان در اولویت فعالیت‌های مهم این اداره کل قرار دارد و بر همین اساس همایش‌های مختلف همگانی و جشنواره‌های گوناگون ورزشی در طول سال در این اداره کل پیش‌بینی و در بخش‌های تابعه شاهد و ناظر برگزاری آنها هستیم.

وی ارتباط نزدیک با ارگان‌های مختلف استان را راهکاری برای توسعه ورزش همگانی در قم عنوان کرد و افزود: تعامل با دستگاه‌های اجرایی دیگر، یکی از مهمترین فرصت‌ها به منظور استفاده از امکانات و منابع برای رشد و توسعه ورزش همگانی محسوب می‌شود و می‌تواند کمبود فضا و امکانات، بالا بودن هزینه‌های ورزش و دیگر نیازهای این عرصه را برای عموم افراد جامعه تسهیل کند.

عابدی در پایان با اشاره به مصوبات جلسه شورای بخش و شهرهای تابعه استان قم که با حضور وی برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه قرار شد به منظور ساماندهی زمین‌های روباز ورزشی احداث شده این اداره کل در بخش‌های تابعه، شوراها نماینده خود را به این اداره کل معرفی کنند تا علاوه بر حفظ و نگهداری شایسته از آنها، شاهد رشد و گسترش امکانات و فعالیت‌های ورزشی در این بخش‌ها باشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com