کد خبر ۳۸۵۹۶ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۴
به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش

نخستین مدال‌آور ورزش قم از پومسه قهرمانی جهان تقدیر شد

نخستین مدال‌آور ورزش استان قم از مسابقات پومسه 2016 قهرمانی جهان در مراسمی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان قم تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)،در تاریخ ورزش استان قم تاکنون تنها یک ورزشکار موفق به کسب سهمیه و به دست آوردن مدال از مسابقات پومسه قهرمانی جهان شده است و این موفقیت را قهرمان شاخص تکواندو و پومسه قم یعنی علی نادعلی در مسابقات جهانی پومسه 2016 نصیب ورزش قم کرد.

نادعلی که یکی از چهره‌های شاخص پومسه در استان قم، ایران، آسیا و جهان به شمار می‌رود، در مسابقات انتخابی تیم ملی درخشش گذشته خود را تکرار کرد و سهمیه اعزام به رقابت‌های جهانی پومسه 2016 در کشور پرو را به دست آورد تا برای ورزش قم در این رقابت‌ها افتخار آفرینی کند.

نادعلی در اردیبهشت‌ماه امسال نیز همراه با دیگر اعضای تیم اعزامی فدراسیون تکواندو کشورمان به عنوان نماینده پومسه استان قم راهی رقابت‌های تکواندو و پومسه قهرمانی 2016 آسیا در کشور فیلیپین شد و در آنجا در بخش تیمی همراه با تیم ایران به مقام سوم قاره کهن دست یافت.

این ورزشکار پرتوان و ارزنده که عناوین مختلفی از رقابت‌های مختلف داخلی و برون‌مرزی دارد، سپس همراه با تیم ملی پومسه کشورمان که یکی از قدرت‌های پومسه جهان محسوب می‌شود راهی رقابت‌های 2016 قهرمانی جهان در قاره آمریکای جنوبی به مقصد کشور پرو شد و در جدال با حریفان مطرح خود از کشورهای مختلف همراه با تیم 18 تا 30 سال ایران به مقام سوم و نشان برنز جهان دست یافت.

به دست آوردن مدال برنز و مقام سوم از مسابقات جهانی پومسه در کشور پرو توسط علی نادعلی حکم کسب نخستین مدال جهانی تکواندو قم در سال 1395 را داشت و این ورزشکار موفق با این دستاورد بزرگ خود، نخستین ورزشکار قمی شد که سهمیه و مدال مسابقات جهانی پومسه را در تاریخ ورزش قم به دست آورده است.

نماینده ورزش استان قم و خانواده بزرگ تکواندو و پومسه در مسابقات پومسه 2016 قهرمانی جهان، مزد سختی‌های بسیار زیادی را که در اردو‌ها، تمرینات و مسابقات انتخابی تحمل کرده بود با تلاش‌ فراوان خود به دست آورد و با ایستادن بر سکوی سوم به مدال با ارزش برنز این بازی‌ها دست یافت.

نادعلی که تنها ورزشکار قمی حاضر در این بازی‌ها بود، برای نخستین‌بار، قم را در این رویداد بزرگ جهانی صاحب سهمیه و مدال کرد و با دست پر به کشور و شهر مقدس قم بازگشت، در حالی که مسابقات قهرمانی جهان با درخشش دیگر نمایندگان کشورمان نیز همراه بود.

دهمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی 2016 جهان در قاره آمریکای جنوبی به میزبانی پرو با حضور بیش از 750 پومسه‌رو از 52 کشور در هر دو بخش مردان و بانوان به انجام رسید و چهره‌های شاخص مسابقات لیگ‌ برتر پومسه جام ستارگان و پیکارهای پومسه قهرمانی کشور نماینده ایران در این مسابقات بودند و در بخش تیمی رده ‌سنی 18 تا 30 سال محمدجواد خیری، علی نادعلی و کوروش بختیار بعد از رقبای خود از چین و چین‌تایپه به مدال برنز دست یافتند.

به پاس این موفقیت ارزنده به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش، حسن عابدی مدیرکل و روح‌الله رمضانی معاون توسعه امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم به اتفاق محمد جمشیدی رئیس هیأت تکواندو استان قم به منزل این ورزشکار موفق و شاخص رفتند و بعد از دیدار و گفت‌وگو، از وی با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای قدردانی کردند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com